۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۶۲۴۵۴
مدیرعامل مؤسسه خانه خورشید مطرح کرد؛

پیروی از سلوک عاشورایی جاماندگان غافله کربلا را به سیدالشهدا ملحق می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه خانه خورشید تبعیت ار راه امام حسین(ع) را با مراقبه ممکن دانست و گفت: این که یاران سیدالشهدا(ع) چگونه توانستند در رکاب ایشان قرار بگیرند و هر کسی نتوانست همراه امام حسین(ع) باشد و اصحاب ایشان با مراقبه و سلوک عاشورایی و توسل به امام به این فیض نائل شدند.
ويژه‌نامه ولادت امام حسين(ع)

حجت الاسلام مرتضی وافی، مدیرعامل مؤسسه خانه خورشید، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک ولادت امام حسین(ع) اظهار داشت: میلاد حضرت سیدالشهدا(ع) از چند جهت مورد توجه است؛ نخست، شخصیت امام حسین(ع) که در این روز به دنیا آمده است و در تاریخ کانون عبودیت و بندگی الهی قرار گرفته است.

 

عبادت و بندگی خدا در دامن سیدالشهدا(ع) پرورش پیدا می‌کند

مدیرعامل مؤسسه خانه خورشید به تعبیر پیامبراکرم(ص) درباره امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: رسول اکرم(ص) درباره ایشان به «اباعبدالله» به معنای «پدر بندگی خدا» تعبیر فرمودند به این معنا که عبادت و بندگی‌ از وجود مبارک امام حسین(ع) رشد و پرورش می‌یابد و هر عبادت و بندگی برای خدا در دامن سیدالشهدا(ع) پرورش پیدا می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: تعبیر دیگری که پیامبراکرم(ص) درباره امام حسین(ع) داشتند «حسین منی و انا من حسین» است زیرا مجاهدت‌ها و قیام سیدالشهدا(ع) باعث شد تا نام، مکتب، دین و خدمات رسول خدا(ص) در تاریخ باقی بماند.

 

حجت الاسلام وافی گفت: خداوند در چنین روز مبارکی، حدیث قدسی به رسول اکرم(ص) هدیه‌ای عنایت کرد و پیامبر(ص) نیز آن را به فاطمه زهرا(س) هدیه کرد که به حدیث لوح مشهور است.

 

وی افزود:‌ در این حدیث قدسی، دو جنس از معرفت وجود دارد؛ بخشی از حدیث لوح مربوط به مسأله معرفت امامت و ولایت و بخش دیگر آن که از سفره اباعبدالله(ع) به ما رسیده است، نام، ویژگی‌ها و فضائل ائمه اطهار(ع) است.

 

توسل شیعیان به ساحت سیدالشهدا(ع) برای پاک شدن از رذایل و عبادت پروردگار است

این مبلغ دینی یادآور شد: فطرس ملک به برکت ولادت امام حسین(ع) گناهش آمرزیده شد و ارتقا پیدا کرد از این‌رو امروز شیعیان به ساحت سیدالشهدا(ع) متوسل می‌شوند تا رذایل و آلودگی‌های اخلاقی خود را بزدایند.

 

وی تأکید کرد: شخصیت، قیام، فرهنگ و معارفی که سیدالشهدا(ع) در قالب حماسه و ایثار منتقل کردند را باید در چنین روزهایی بازخوانی و واکاوی کنیم و یک میثاق جمعی حول محور اباعبدالله(ع) در مجالس و محافل آن حضرت شکل دهیم.

 

مرور اقدامات جبهه حق و باطل از نتایج مناسبت‌های مذهبی است

حجت الاسلام وافی، مرور حق و باطل را از نتایج مناسبت‌های مذهبی خواند و ابراز داشت: افراد با مرور اقدامات جبهه حق و باطل در این روزها، جایگاه خود را می‌شناسد و برای دفاع از حق میثاق جمعی می‌بندند و جبهه خویش را مشخص می‌کنند.

 

وی گفت: انسان‌ها فعل سیدالشهدا(ع) و اصحاب ایشان را در یک کفه ترازو می‌گذارند و رفتار افرادی که در مقابل ایشان قرار گرفتند را در کفه دیگر قرار می‌دهند که این موازنه سبب خواهد شد شیعیان زشتی‌ها و پلیدی‌های مخالفان امام حسین(ع) را ببینند و مایه پند و عبرت آنها شود تا خودشان را به خیمه سیدالشهدا(ع)نزدیک کنند.

 

مدیرعامل مؤسسه خانه خورشید افزود: آخرین اتفاقی که در این میثاق جمعی می‌افتد، جنسی از مراقبه است؛ این که یاران سیدالشهدا(ع) چگونه توانستند در رکاب ایشان قرار بگیرند و هر کسی نتوانست همراه امام حسین(ع) باشد و اصحاب امام حسین(ع) با مراقبه و سلوک عاشورایی و توسل به امام به این فیض نائل شدند.

 

میثاق جمعی شیعیان حول محور سیدالشهدا شکل می‌گیرد

وی تأکید کرد: اگر شیعیان در دایره محبت، معرفت و درک بلای ولی خدا قرار بگیرند، به رتبه معیت خواهند رسید چنان که در زیارت عاشورا می‌فرماید «فمعکم معکم لا مع غیرکم»؛ به وسیله مراقبه، جنسی از سلوک به انسان‌ها دست می‌دهد که متوجه می‌شوند اگر بخواهند همراه ولی خدا و در رکاب امام زمان(ع) باشند، راهی جز سلوک، مراقبه و اطاعت از خدا و رسول ندارند.

 

حجت الاسلام وافی در پایان ماه شعبان را ماه رسول خدا(ص) خواند و گفت: با توجه به قدر و ظرفیت ماه شعبان و مناسبت‌های نورانی آن، پسندیده است که دلها را با توسل به امام حسین(ع) برای درک فیض ماه مبارک رمضان و راه پیدا کردن بر سر سفره مهمانی خدا آماده کنیم./908/ت302/ف

ارسال نظرات