۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۶۲۷۴۵
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

جنایات تکفیری‌ها به نام اسلام، توطئه استکبار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به کشتار مردم منطقه از سوی گروه های تروریستی و تکفیری، گفت: جنایاتی که این فرقه به نام اسلام انجام می دهد، توطئه استکبار جهانی است.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در دیدار رهبر کلیسای آشوری، کلدانی و کاتولیک جهان با بیان این که اسلام دین رحمت و عطوفت است، تصریح کرد: جنایات و اقدامات ددمنشانه ای که گروه‌های تکفیری به نام اسلام در منطقه مرتکب می شوند، توطئه استکبار جهانی است.

 


وی در ادامه با اشاره به روابط صمیمانه و دوستانه پیروان ادیان مختلف در ایران اسلامی خاطرنشان کرد: حضور مسلمانان و مسیحیان در مراسم مختلف در کنار هم نشان دهنده رابطه عمیق بین پیروان دین اسلام و مسیحیان در ایران است.

 


امام جمعه ارومیه، آذربایجان غربی را نماد زندگی مسالمت آمیز اقوام، ادیان و مذاهب یاد کرد و گفت: در طول سالیان متمادی مسیحیان ارومیه در کنار دیگر ادیان و مذاهب به خوبی با هم زن
دگی کرده اند به گونه ای که مرمت بسیاری از کلیساها از سوی مسلمین و طراحی و ساخت بسیاری از مصلاها از سوی مسیحیان انجام شده است.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: از نظر ما مسیحی و مسلمان هر دو برابرند.

 


احترام متقابل بین مسلمانان و مسیحیان ایران حاکم است

 


حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: در سالیان طولانی گذشته، همیشه روابط صمیمانه دو سویه ای بین مسلمانان و مسیحیان برقرار شده و این روابط تاکنون ادامه داشته است.

 

 

وی با بیان این که مسیحیان در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم شهدا، وفاداری خود را به ایران نشان دادند، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسیحیان نقش مؤثری در بالندگی و رشد و توسعه اقتصاد کشور و استان ایفا کرده اند.

 

 

حجت الاسلام کریمی افزود: حفظ حرمت ایام سوگواری مسلمانان به ویژه ایام محرم از حرکت‌های زیبا و صمیمانه مسیحیان نسبت به ایام سوگواری مسلمانان بوده است و همچنین در مقابل این احترام و صمیمیت، مسلمانان نیز اعیاد آنان را گرامی داشته و عزیز می شمارند.

 


در ادامه این دیدار که در دفتر امام جمعه ارومیه انجام شد تابلوی نفیسی از سوی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به رهبر کلیسای آشوری، کلدانی و کاتولیک جهان اهدا شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات