۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۲۶۳۲۸۴
حجت الاسلام خاموشی:

کتاب‌هایی که رهبری تقریظ می‌زنند در بازار نشر پر فروش می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی در سومین همایش ملی ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی با اشاره به اهمیت کیفیت عرضه محصولات فرهنگی گفت: در این رابطه رهبر معظم انقلاب هدیه الهی به جامعه ما هستند و تقریظ ایشان بر روی کتاب‌ها باعث شده تا این کتاب ها از پرفروش‌ترین‌ها در بازار نشر باشند.
خاموشي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی امروز در سومین همایش ملی ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه باید راجع به انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، دفاع مقدس و ارزش‌های اسلامی در زمینه‌های فرهنگی کار بیشتری صورت بگیرد، گفت: در این زمینه گزاره تولید کیفی، کیفیت تولید و کیفیت عرضه بسیار حائز اهمیت است. 
 

وی ادامه داد: در بخش تولید کیفی یک اثر هنری تعریف علمی دارد و نمی‌توانیم با به کار نگرفتن مؤلفه‌های اصلی و کیفی قالبی پیدا کنیم که مضمون عالی را منتقل کند. به همین دلیل است که صدا و سیما شبکه‌ HD را راه‌اندازی می‌کند. سخنرانی یک خطی اگر در قالب‌های صحیح و مرسوم ارائه نشود مخاطب را جذب نمی‌کند. حتی اگر مفهوم خوبی را بخواهیم عرض کنیم و قالب مناسب را رعایت نکنیم مخاطب را از دست می‌دهیم. 
 

حجت الاسلام خاموشی در ادامه با اشاره به کیفی‌سازی محصولات گفت: به طور مثال در رابطه با نوشت‌افزارها با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری راجع به نمادهای بومی و داخلی وارد این عرصه شدیم و در نهایت متوجه شدیم زمانی که سودآوری رخ دهد، محصول در هر کوی و برزن مخاطب خواهد داشت. 

 وی افزود: برای موفقیت در عرضه نوشت‌افزارهای بومی، کیفیت محصولات، نماد قابل تبلیغ و پشتیبانی مناسب از نماد را مد نظر قرار دادیم. برای ارتقای کیفیت محصولات شناخت کیفی‌سازی بسیار مهم است و البته در هر شاخصه‌ای ملزومات خواست خود را دارد. به طور مثال، در صنعت اسباب‌بازی می‌بینیم که از بیرون مرزها محصولات دست چندم وارد کشور می‌شود. در حالی که در کشورمان به ازای انیمیشن‌ها و سریال‌ها می‌توانیم محصولات بسیاری تولید کنیم. زمانی مشاهده می کردیم در زمان خاص محصولات خاص به کشور وارد می‌شود و پس از پیگیری موضوع دست‌اندرکاران تولید این محصولات گفتند که این محصولات سودآور هستند و از سوی مخاطب مورد استقبال قرار می‌گیرد در حالی اگر همت وجود داشت باشد درصد زیادی از بازار داخلی را با تولید داخلی می‌توانیم مهیا کنیم. البته مخاطب است که باید محصول را انتخاب کند و در این زمینه باید ذائقه سازی صورت بگیرد. 
 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین گفت: عرضه مناسب باید مورد توجه قرار بگیرد. یعنی باید بتوانیم کمیت قابل قبولی تولید کنیم و در زمان مقتضی به بازار عرضه کنیم. البته یادم است زمانی کتاب دفاع مقدسی را دیدم که 1500 صفحه داشت و به مسئولان منتشر کننده اثر گفتم این اثر دو چاپ بیشتر نمی‌شود این‌گونه نیز شد. اگر از رزمنده‌‌ای 7000 صفحه‌ خاطره داریم این نمی‌شود که تمام آن را چاپ کنیم و باید مخاطب را در نظر گرفت. 
 

وی همچنین گفت: در کیفیت تولید امروز می‌بینیم فضای مجازی شانه به شانه بلکه بیشتر و سریع‌تر از فضای حقیقی به پیش می‌رود. 

حجت الاسلام خاموشی همچنین با اشاره به اهمیت دسته‌بندی در صنایع فرهنگی و هنری گفت: کیفی‌سازی تولید مولف موثری است؛ اما بسته بندی یکی از پنج صنعت مادر در تبادل صنعت جهانی است. 
 

وی با اشاره به اهمیت کیفیت عرضه گفت: در این رابطه مقام معظم رهبری هدیه الهی به جامعه ما هستند و تقریظ ایشان بر روی کتاب‌ها باعث شده تا این کتاب ها از پرفروش‌ترین ها در بازار نشر باشند. به طور مثال کتاب«آن بیست‌وسه‌نفر» به دلیل عنایت رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب 10000 هزار نسخه به فروش رفت. و این موضوع نشان می‌دهد فضاسازی و نگاه ویژه مقام معظم رهبری در عرضه محصولات فرهنگی بسیار موثر است./1322/د101/ف
ارسال نظرات