۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۶۳۴۰۴
مدیرعامل بنیاد مهدویت خوزستان:

حضرت مهدی موعود نجات بخش عالم بشریت از جاهلیت مدرن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خوزستان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مهدویت در جهان اظهار داشت: حضرت مهدی موعود (عج) نجات بخش عالم بشریت از جاهلیت مدرن است.
مهدويت، سيد احمد پور فرجي، مدير عامل بنياد فرهنگي حضرت موعود (عج) خوزستان

سید احمد پورفرجی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای رسا در اهواز، با بیان اینکه حضرت مهدی موعود (عج) نجات بخش عالم بشریت از جاهلیت مدرن است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ مهدویت در جهان اسلام یکی از راه های جلوگیری از جاهلیت مدرن است؛ باید منجی عالم بشریت را به مردم به صورت صحیح و کامل به مردم معرفی کرد.

 

پورفرجی با بیان اینکه مسأله موعود و ظهور منجی بشریت در آخرالزمان، در تمام ادیان و مذاهب امری مسلّم و مشترک است، گفت: در همه ادیان منجی و موعود ذکر شده که البته منجی حقیقی حضرت مهدی موعود (عج) است و در روایات آمده که حضرت عیسی مسیح (ع) به امام مهدی (عج) اقتدا خواهد کرد؛ اقتدای حضرت مسیح به امام مهدی (عج) موجب گرویدن مسیحیان به خط امام زمان (عج) خواهد شد.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خوزستان افزود: فرهنگ سازی زندگی مهدوی می تواند در جلوگیری از جاهلیت مدرن مؤثر باشد؛ وظیفه شیعیان این است که سفره معنوی مهدویت را پهن کرده و مسلمانان جهان را به برادری و مهربانی دعوت کنند چرا که دین اسلام، همواره دین مهربانی و مودت بوده و مخالف شدید خشونت است.

 

وی درباره شباهت‌های جاهلیت مدرن  با جاهلیت عصر قبل از اسلام اظهار داشت: در واقع جاهلیت مدرن نه تنها در امتداد و پرورش یافته همان جاهلیت قبل از ظهور اسلام و مشرکان زمان پیامبر اکرم (ص) است بلکه به مراتب دارای خشونت و رفتارهای ضد انسانی بیشتری است.

 

پورفرجی، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با در دست داشتن فضاهای مجازی و شبکه های اینترنتی و ماهواره ای فضای تبلیغاتی آلوده ای را علیه دین مبین اسلام کردند و در تلاش هستند که خشونت ها و کشتارجمعی های وحشیانه خود را در لابه لای تبلغات مسموم خود پنهان کنند.

 

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا  اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تلنگر بزرگی در ذهن جوانان غربی ایجاد کردند که نسبت به مسائل روز، نگرش واقعی و هوشیارانه داشته باشند ولی این تلنگر تا بیداری تداوم می خواهد؛ مسؤولان باید در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری و در قالب های گوناگونی همچون رایزنی های فرهنگی با کشورهای غربی و تبلیغ در فضاهای مجازی،  نسل جوان سراسر جهان را با حقیقت دین اسلام آشنا کنند.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خوزستان، اختلاف بین شیعه و سنی، تحریف معارف اسلامی و حمایت تکفیری ها را یکی از عوامل منفی کشتار جمعی مسلمانان دانست و گفت: شکی نیست که این اختلاف ها و کشتار وحشیانه مردم مظلوم ناشی از جاهلیت سردمداران برخی کشورهای عربی و دسیسه های صهیونیستی است.

 

وی اختلاف بین مسلمانان را خطری بزرگ برای دین دانست و تأکید کرد: وحدت اسلامی باید تلاش کند  اسلام حقیقی که مبتنی بر صلح و برادری و مهربانی است را برای جهان معرفی کرد؛ رسانه های گروهی، سخنرانان، مبلغان دینی و فرهیختگان جامعه می توانند در معرفی حقیقت دین تاثیرگذار باشند.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خوزستان، افزود: سردمداران کشورهای اسلامی باید در راه قرآن گام بردارند و نگذارند که کشورهای بیگانه برای آنان تصمیم گیری کنند؛ تاریخ همواره نشان داده که مستکبران دشمن اصلی اسلام بوده و بدنبال تضعیف دین و اختلاف میان مسلمانان هستند بنابراین بزرگان کشورهای اسلامی هوشیار باشند که طعمه استکبارجهانی نشوند.

 

پورفرجی با بیان اینکه ایران اسلامی به عنوان پرچم دار صلح میان مسلمانان است اظهار داشت: متاسفانه برخی کشورهای اسلامی بازوی استکبار جهانی در ترویج جاهلیت مدرن شدند و نمی خواهند وحدت اسلامی بین مسلمانان ایجاد شود؛ کشتار مردم یمن توسط رژیم آل سعود، کشتار جمعی مردم عراق و سوریه توسط داعش و عملیات تروریستی گوناگون در کشورهای اسلامی از نشانه های بارز نوکری آل سعود برای آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

 

وی همچنین تأکید کرد: فرهنگ مهدوی ابتدا باید در کشور ایران اسلامی بصورت ریشه ای نهادینه شود و سپس به کشورهای های دیگر مصادره شود همانگونه که ریشه موج بیداری اسلامی در جهان صدور انقلاب اسلامی ایران است، فرهنگ مهدویت نیز باید صدور به کل جهان دارد؛ برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) باید زمینه سازی کرد./9454/ت302/ح

ارسال نظرات