۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۶۴۳۱۹
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی:

طرح آسمانی‌ها با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت در استان مرکزی اجرایی می‌‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی با بیان این که طرح آسمانی‌ها به منظور برنامه‌ریزی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مخاطبان، کودکان، نوجوانان و جوانان در سطح مساجد استان مرکزی برگزار می‌شود، گفت: ثبت‌نام از علاقه‌مندان به شرکت در طرح آسمانی‌ها از 20 خرداد ماه به مدت 10 روز آغاز خواهد شد.
حجت‌الاسلام  مصطفي ذوالفقاري مسئول دبيرخانه کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان مرکزي

حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که طرح آسمانی‌ها به منظور برنامه‌ریزی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مخاطبان، کودکان، نوجوانان و جوانان در سطح مساجد استان مرکزی برگزار می‌شود، بیان داشت: ثبت‌نام از علاقه‌مندان به شرکت در طرح آسمانی‌ها از 20 خرداد ماه به مدت 10 روز آغاز خواهد شد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی اظهار داشت: طرح آسمانی‌ها در راستای ساماندهی فعالیت‌های اوقات فراغت کانون‌ها و در ایام تابستان اجرا می شود.

 

حجت‌الاسلام ذوالفقاری خاطرنشان کرد: تاکنون 420 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان مرکزی آمادگی خود را برای برگزاری این کلاس‌های  طرح آسمانی‌ها اعلام کرده‌اند.

 

وی در ادامه افزود: از مجموع این کانون‌ها 10 کانون در شهرستان آشتیان، 17 کانون در تفرش، 30 کانون در خنداب، 55 کانون در ساوه، 27 کانون در کمیجان، 18 کانون در دلیجان، 40 کانون در شازند، 17 کانون در محلات، 45 کانون در خمین، 20 کانون در زرندیه، 9 کانون در فراهان و 137 کانون در شهرستان اراک است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به این که کانون‌های فرهنگی مساجد استان مرکزی برنامه‌های متنوعی را برای ایام تابستان تدارک دیده است، اظهار داشت: کودکان و نوجوانان عزیز استان مرکزی می‌توانند با حضور در مساجد از برنامه‌های متنوع و مورد نیاز خود بهره‌مند شوند.

 

حجت‌الاسلام ذوالفقاری بیان داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی علوم قرآنی، برنامه‌های آشنایی افراد با سیره اهل بیت(ع)، توجه به سبک زندگی اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، شعار سال (همدلی و همزبانی) و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را از محورهای برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد در سال جاری است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی عنوان کرد: در حال حاضر 490 کانون‌ فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی مشغول فعالیت است که از این تعداد 218 کانون در مساجد روستایی، 25  کانون تخصصی از جمله قرآن، نماز، ایثار و شهادت، هنرهای تجسمی، مشاوره، مهدویت و عفاف و حجاب راه اندازی شده است و تاکنون 2 کانون‌ دانشگاهی در مساجد دانشگاه تأسیس شده است.

 

حجت‌الاسلام ذوالفقاری در ادامه گفت: تاکنون 40 خانه نور در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در راستای ترویج و توسعه آموزش های قرآنی مساجد و ارتقای سطح دانش و مهارت های فراگیران قرآن در رشته های مختلف قرآنی فعالیت دارند همچنین 22 هزار نفر در استان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند و در کلاس ها و برنامه های کانون مشارکت و فعالیت دارند./842/ت302/ح

ارسال نظرات