۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۶۴۷۶۲
حجت الاسلام رنجبران:

ناتوی فرهنگی تخریب کننده فرهنگ اصیل و ریشه دار اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور اظهار داشت: از خطراتی که از جانب فرهنگ های مهاجم احساس می شود، تغییر در ظواهر ارزش ها، تغییر در نگرش و حتی اعتقادات، است و به همین دلیل استکبار جهانی به رهبری آمریکا به موضوع فرهنگ به صورت ویژه نگاه می کنند.
حجت الاسلام رنجبران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام داود رنجبران، معاون آموزشی نهاد رهبری در دانشگاه های کشور امروز در نشست با اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه مازندران به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اشاره کرد و گفت: سبک زندگی اسلامی و ایرانی یکی از مسائلی است که باید سال ها بر روی آن برنامه ریزی کرد تا در جامعه ما نهادینه شود.

 

وی افزود: سبک زندگی با شیوه زندگی متفاوت است زیرا همه موجودات در عالم خلقت به یک شیوه ای زندگی می کنند اما کلمه سبک زندگی متفاوت با شیوه زندگی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پیچ تاریخی ملت ایران پرداخت و اظهار داشت: ما در آستانه یک تحول عظیم هستیم و باید شرایط محیطی و اجتماعی آن روز را خوب درک کنیم.

 

وی ادامه داد: در این مسیر شیوه های زندگی عادی خودمان را به صورت خاص و با یک مسلک و مرام خاص، یا به ما تحمیل می کنند، یا انتخاب می کنیم و یا ذائقه مان تغییر پیدا می کند.

 

حجت الاسلام رنجبران با اشاره به این که جوانان و اندیشمندان ما باید روش های جدید سبک زندگی را انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: جامعه ما در یک پیچ تاریخی باید مسیرش را انتخاب کند و تنها شیوه های مرسوم گذشته برای ادامه حیات جامعه انسانی ما کافی نیست.

 

وی در ادامه، آمریکا را از جمله کشوری دانست که سعی در تحمیل سبک زندگی خود به دیگر کشور ها دارد، اظهار داشت: آمریکا به دنبال تحمیل فرهنگ منحط خود به دیگر کشورها و فرهنگ ها است و فرانسه و انگلستان هم در مقابل فرهنگ و سبک زندگی آمریکایی احساس خطر می کنند.

 

معاون آموزشی نهاد رهبری در دانشگاه های کشور با بیان این که جامعه در آستانه پیشرفت قرار گرفته است، تصریح کرد: ایران اسلامی در آستانه تمدن سازی بزرگ است و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در دهه پیشرفت و عدالت و آستانه تمدن سازی و تمدن نوین اسلامی بر اساس الگوهای اسلامی قرار گرفته ایم.

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با احیای سبک زندگی اسلامی قصد دارد تا در مقابل فرهنگ آمریکایی، یک نوع سبک زندگی توام با آرامش و تعالی را ارایه کند.

 

حجت الاسلام رنجبران ناتوی فرهنگی غرب را تخریب کننده فرهنگ های اصیل و ریشه دار دانست و اظهار داشت: از خطراتی که از جانب فرهنگ های مهاجم احساس می شود، تغییر در ظواهر ارزش ها، تغییر در نگرش و حتی اعتقادات، است و به همین دلیل استکبار جهانی به رهبری آمریکا به موضوع فرهنگ به صورت ویژه نگاه می کنند.

 

وی به بخشی از حرکت ها و بیداری اسلامی که در منطقه و در برخی کشورهای خاورمیانه در حال شکل گیری است اذعان کرد و گفت: جامعه ما به واسط برکت خون شهدا موجب شد تا مسلمانان منطقه به دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی ایران توجه ویژه کنند و به سبک زندگی اسلامی ایران توجه کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، مردم ایران را عزیز و کریم معرفی و خاطرنشان کرد: مردم ایران عزیزند چون عزت نفس شان اجازه نمی دهد با وجود دغدغه ها و مشکلات موجود، به چهره ی نظام اسلامی خدشه ای وارد شود.

 

وی افزود: کرامت مردم ایران آنجا خود را نشان می دهد که موقع ایثار و گذشت، افرادی که در این عرصه پیش قدم هستند و حاضرند جان و مالشان را برای دیگران در راه رضای الهی فدا کنند.

 

حجت الاسلام رنجبران در پایان توصیه مقام معظم رهبری در تلاش برای معرفی سبک زندگی اسلامی پرداخت و بیان داشت: در تولید دانش و اندیشه پیشرفت کردیم اما باید سبک زندگی اسلامی را بلافاصله تعریف کرده و در رفتار و کردار خود نهادینه کنیم./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات