۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۶۴۹۲۷
مسؤول کانون وارثان انتظار تبریز:

منتظران حقیقی در همه شرایط رضایت امام را در نظر دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اسداللهی گفت: فعالان فرهنگی مساجد، نباید تمام خدمت و حرکت خود را تنها در مساجد و اماکن مذهبی خلاصه کنند.
حجت الاسلام اسداللهي، مدير کانون وارثان انتظار تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام شهریار اسداللهی، مدیر مسؤول کانون وارثان انتظار تبریز امروز در چهل و هفتمین جلسه چشمه‌سار معرفت در مسجد دارالسلام اظهار داشت: مسأله انتظار در ذات و فطرت درونی همه وجود داشته ولی نسبت به معرفت افراد شدت و ضعف دارد.

 


وی با بیان این‌که منتظران واقعی کسانی هستند که در همه حال برای ظهور امام خود تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: کار و حرکت منتظران حقیقی از جان و دل است، به عبارت دیگر در همه شرایط رضایت حضرت حق و امام زمان را در نظر می گیرد، بنابر این هر کاری را با نیت انتظار حجت انجام می دهد.

 


حجت الاسلام اسداللهی با اشاره به حدیثی از رسول مکرم اسلام(ص) که فرمود؛ «اَفضَلُ الاَعمال آُمَّتی اِنتظارَ الفَرَج» پر فضیلت ترین اعمال امت من، انتظار فرج است، گفت: منتظر ماندن جزء سخت‌ترین امور است، از سوی دیگر سخت ترین اعمال پر فضیلت ترین اعمال بوده و پر فضیلت ترین اعمال انتظار فرج است.

 


مدیر مسؤول کانون وارثان انتظار تبریز با تأکید بر این‌که مؤمن باید ذاتاَ دین شناس بوده، سپس در راه تبلیغ دین با جدیت حرکت کند، افزود: منتظر واقعی کسی است که رذایل را ریز به ریز از خود دور کرده و ذاتش را تهذیب بخشد و در این مسیر وظایف خود را نسبت به تبلیغ و اشاعه دین انجام دهد.

 


وی تصریح کرد: فعالان فرهنگی مساجد، نباید تمام خدمت و حرکت خود را تنها در مساجد ها و اماکن مذهبی خلاصه کنند، کانون ها و مساجد ابتدای مسیر حرکت در کار فرهنگی است، اگر در فعالیت های گروهی کانون ها و مساجد سستی داشته و نتوانیم قدم هایمان را محکم و استوار برداریم، ادامه مسیر با دشوار رو به رو خواهیم شد.

 


حجت الاسلام اسداللهی افزود: انگیزه کار فرهنگی با دوری از ابتلا به روزمرگی زنده خواهد ماند، فعالان کانون وارثان انتظار باید زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی و ظهور حضرت حجت(عج) باشند و اگر در این راه از جان و مال و آبروی خود خرج کنیم، باز هم جا دارد./853/پ203/ب4

ارسال نظرات