۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۶۵۰۳۶
معاون سیاسی سپاه انصارالرضا:

جای تدریس وصیت‌نامه امام در حوزه و دانشگاه خالی است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی سپاه انصالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به این‌که اندیشه‌های سیاسی امام خمینی(ره) در گذشته در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها تدریس می‌شد، گفت: امروز جای تدریس وصیت‌نامه سیاسی و الهی امام(ره) در دانشگاه‌ها و حوزه خالی است.
امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مهدی مزگی نژاد، معاون سیاسی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع طلبه‌های خواهر حوزه علمیه نرجس(س) بابیان این‌که امام(ره) به خاطر احساس مسؤولیت که نسبت به اسلام داشتند تا آخر سکان انقلاب را به‌پیش بردند، گفت: امام با وجود سختی‌های بسیار در زندگی به‌خوبی توانست انقلاب را به ثمر برساند و دست دشمن را از حکومت اسلامی کوتاه کند.

 

وی با اشاره به این‌که اندیشه‌های سیاسی امام خمینی(ره) خیلی سال‌های پیش در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها تدریس می‌شد، تصریح کرد: امروزه جای تدریس وصیت‌نامه سیاسی و الهی امام(ره) در دانشگاه‌ها و حوزه خالی است.

 

 معاون سیاسی سپاه انصالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: استکبار فکر می‌کرد انقلاب ایران مانند سایر انقلاب‌ها چند صباحی ادامه پیدا می‌کند و بعد از هم می‌پاشد اما با پشتکار امام و عنایت خداوند این انقلاب پایدار و ریشه استکبار از کشور کوتاه شد.

 

مزگی نژاد با اشاره به این‌که امام به‌خوبی انقلاب را می‌شناخت، ادامه داد: با انقلاب اسلامی ایران افکار لیبرالیسم تحت تأثیر قرار گرفت و لیبرالیسم به این نتیجه رسیده باوجود اعتقاد به بی‌خدایی، آزادی کامل هم مشکل‌ساز است.

 

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران هم اندیشه‌های سکولار غرب و هم اندیشه‌های لیبرالیسم را به چالش کشید و این مرهون تلاش‌های بی‌وقفه امام و مردم بود.

 

معاون سیاسی سپاه انصارالرضا(ع) بابیان این‌که امام در طول اداره 10 ساله انقلاب توانستند پایه‌های انقلاب را محکم کنند، گفت: امام با درایت نگذاشتند تاریخ مرگ پیامبر(ص) تکرار شود. برای همین وصیت‌نامه سیاسی و الهی خود را نوشتند و در ابتدا آن حدیث ثقلین را بیان کردند که شیعه و سنی این حدیث را قبول دارد اما برداشت‌های متفاوتی دارند.

 

وی خراسان جنوبی با اشاره به سخن امام که من در میان شما باشم یا نباشم نگذارید انقلاب به دست نااهلانش بیفتد، ادامه داد: نااهلان در پشت انقلاب هستند و با حیله‌گری به دنبال نابودی این نظام هستند باید شناخت درستی از نااهل و نامحرم داشته باشیم.

 

مزگی نژاد، تقابل امروز را تقابل فکرها و اندیشه‌ها دانست، افزود: امروز جنگ میان مرزها نیست بلکه جنگ میان‌مغزها است و در حوزه و دانشگاه است نه در پادگان نظامی باید با اندیشه‌ها به دفاع از انقلاب پرداخت.

 

وی با اشاره به اسلام هراسی که داعش و وهابیت به دنبال آن هستند، افزود: این گروه‌های تروریستی قدرت اسلام را درک کرده‌اند و می‌دانند اسلام دروازه‌های جهان را به‌زودی فتح خواهد کرد برای همین از گسترش اسلام می‌ترسند و با اسلام هراسی که در جهان به راه انداخته‌اند می‌خواهند از گسترش اسلام جلوگیری کنند اما سخت در اشتباه هستند اسلام دین محبت و مهرورزی است.

 

معاون سیاسی سپاه انصارالرضا(ع) به کشتار مردم یمن توسط عربستان سعودی اشاره کرد و خطاب به عربستان، گفت: شما که به حجاج، قرآن هدیه می‌دهید کجای قران نوشته‌شده سر مسلمان را ببرید و زنان و کودکان را قتل‌عام کنید.

 

وی ادامه داد: دشمن در پی اختلاف میان شیعه و سنی است و از این اختلاف در جهت رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند.

 

مزگی نژاد بابیان این‌که گروه‌های تروریستی داعش با به راه انداختن اختلاف شیعه و سنی در عراق می‌خواهند به اهداف خود برسند، یادآور ضشد: داعش با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی های عراق شهر الرمادی را ظرف 48 ساعت گرفت./968/پ202/ب5

ارسال نظرات