۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۶۵۳۴۳

طرح توسعه 50 امامزاده در آذربایجان‌شرقی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی گفت: امام زاده سید جمال(ع) تبریز از معتبرترین امام زادگان استان آذربایجان شرقی از لحاظ قرابت به امامان معصوم است که طرح توسعه آن در حال اجرا است.
امامزاده

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: ضریح بیش از 20 در امام زاده محوری استان آذربایجان شرقی نصب شده است و طرح توسعه امامزادگان در حال انجام است.


وی با بیان این‌که امام زاده سید جمال معتبرترین امامزاده تبریز از لحاظ قرابت به امامان معصوم است و به عنوان یک نگین در وسط شهر تبریز قرار دارد، خاطرنشان کرد: مدرسه ای قدیمی در ظلع غربی امام زاده وجود داشت که با رایزنی های آموزش و پرورش این مدرسه به مکانی دیگر انتقال یافت.


حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که 314 بقعه امامزاده مدفون در آذربایجان شرقی نیازمند بازسازی و آبادانی هستند، افزود: امامزاده سیدجمال نزدیکترین نسبت را به امام موسی‌بن جعفر(ع) دارد و بسیار معتبر است، که ساخت ضریح این امامزاده به همت خیران مسجدساز و مدسه‌ساز حاج حسن حسین‌نژاد و آقاسیدیوسف پیروزپناه و شهرداری تبریز به مرحله انجام رسید.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این ضریح به دست هنرمندان اصفهانی با هزینه‌کردی به مبلغ بیش از 50 میلیون تومان ساخته شده که جنس آن نیز متشکل از مس، برنج و ورق طلا است. پیش از این ضریح این امامزاده واجب‌التعظیم از جنس آلومینیوم و با طرحی ساده و به‌دور از شکل ضریح‌های معمول بود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند اجرای طرح توسعه امامزاده سیدجمال تبریز گفت: جهت توسعه این امامزاده 1200 کامیون خاکبرداری انجام یافته است و زیرزمین مجموعه در حال ساخت رو به اتمام است و در آینده نزدیک جهت زیارت آماده خواهد شد.


حجت الاسلام حسینی از افزایش مساحت این امامزاده به 12 هزار متر خبرداد و افزود: با اتمام مرحله اول توسعه امام زاده 2500 متر به زیربنای این امام زاده افزوده خواهد شد و طبق مطالعات انجام یافته نیز کل زیر بنا به 12 هراز متر توسعه خواهیم داد.


وی با اشاره به این‌که به دنبال تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه استان به قطب های فرهنگی مناطق هستیم، ادامه داد: امامزادگان به صورت مردمی اداره می شوند و به غیر از کمک های ناچیز دولت بودجه خاصی ندارند، چنانکه طرح توسعه امامزاده سیدجمال نیز با 100 میلیون تومان وام بانکی کلنگ زنی شده است./853/ت302/ب4

ارسال نظرات