۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۲۶۵۵۸۱
نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا:

حوزه های علمیه در تبیین مسائل روز راهگشا باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی با بیان این که حوزه های علمیه عقبه فکری نظام اسلامی هستند، گفت: حوزه های علمیه مسؤولیت سنگینی دارند چرا که تا به امروز دین متولی اداره جامعه نبوده ولی امروز باید بسیاری از مسائل تبیین شود که حوزه علمیه و علما باید راهگشا باشند.
حوزه علميه

حجت الاسلام سید احمد حسینی، نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در تبیین نقش حوزه های علمیه در رابطه با نظام اسلامی گفت: هر تحول اجتماعی و هر نظامی که به دنبال آن تحول ایجاد می شود و در جایگاه اداره جامعه قرار می گیرد، باید دارای یک عقبه فکری باشد.

 

وی افزود: راه حرکت مردم و دولتمردان را باید یک مجموعه فکری ترسیم کند؛ در دنیای غرب کسانی که در انتخابات پیروز می شوند، اداره کننده کشور ها نیستند، بلکه تئوری پردازهای تفکر سکولار و مادی نگری به جامعه غرب خط می دهند و راه آن ها را این گونه ترسیم می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در نظام و انقلاب ما که بر اساس مکتب اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی(ص) شکل گرفته، طبعا حوزه های علمیه که موضوع عملشان ارائه برنامه زندگی به مردم بر اساس دین و نگرش الهی است، باید نسخه را بپیچند، چرا که ما معتقدیم خداوند خالق ما است و کاتالوگ این مخلوق و مصنوع را در قرآن و لسان پیامبر مکرم اسلام(ص) و ائمه(ع) بیان کرده است و مبیّن این موضوع، علمای دین هستند که به اقتضای زمان و بر حسب مباحث پیش آمده، راه را به مردم و دولتمردان نشان می دهند.

 

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: عقبه فکری نظام اسلامی و بیداری اسلامی حوزه های علمیه هستند که مسؤولیت سنگینی دارند، چرا که تا به امروز دین متولی اداره جامعه نبوده ولی امروز باید بسیاری از مسائل تبیین شود که حوزه علمیه و علما باید راه گشا باشند.

 

وی با اشاره به آغاز نهضت امام خمینی(ره) از حوزه های علمیه، اظهار کرد: امام راحل(ره) نهضت بیداری اسلامی را از حوزه های علمیه آغاز کردند و جوامع را تحت تأثیر این موضوع متحول کردند؛ پایه اندیشه های ایشان که می تواند پاسخگوی همه نیازهای بشری در اعصار مختلف باشد، این است که دین را محدود به یک سری مناسک و رفتار های فردی نکنیم چرا که خلاصه کردن دین در عبادات فردی، برداشتی ناقص از دین است.

 

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع)، با اشاره به ترویج اندیشه های سکولاریستی در حوزه های علمیه، به عنوان یکی از خطرات جدی که متوجه این نهاد دینی است، افزود: جایی که ارزش های متعالی دین مورد هجمه قرار گرفته و یا به کنار گذاشته می شود، در حالی که نماز با بهترین لحن و با جمعیت حداکثری برگزار می شود؛ این نماز برای جامعه مخدر است؛ مصادیق اسلام سکولار در تاریخ زیاد است و همواره مورد اهتمام دشمنان بوده که اسلام اموی یکی از آن ها است.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: مردم با پیروزی انقلاب اسلامی، بخشی از فقه اسلامی را که تصور می کردند برای قرون گذشته بوده، به صحنه زندگی آوردند و امروز تجدید حیاتی در اسلام به وجود آمده است.

 

وی با بیان این که «روشنگری در رأس همه برنامه های فرهنگی است»، گفت: امام راحل(ره) روشنگری و بیان صریح حقایق را مدنظر داشتند و از همین طریق مردم و حوزه های علمیه را متحول کردند و انقلاب پیروز شد.

 

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع)، یادآور شد: آموزه های امام(ره) باید در متون درسی حوزه گنجانده شود و دلسوزان حوزه برای آن فکری کنند تا این مسائلی که داریم، این اصول، فقه، تفسیر، اخلاق و دروس مربوطه آن در حوزه، همه با نگاهی اینچنینی به مخاطب عرضه شود و افزون بر آن، بصیرت محدود به یک سری بازشناسی مسائل و یا تعمیم تحولات روزمره سیاسی نشود؛ ما باید در همه امور مخصوصا در مسائلی که متوجه عقیده ماست، حوزه علمیه را وارد کنیم./820/ت302/ب5

 

ارسال نظرات