۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۲
کد خبر: ۲۶۶۷۲۸
معاون طرح و برنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تحصیل و اشتغال نباید زن را از حق مادری محروم کند

خبرگزاری رسا ـ معاون طرح و برنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به الگوی غلط زن فرهیخته، دانشمند و اندیشمند در جامعه، گفت: این الگویی که زن درس بخواند و پس از اشتغال به کار، ازدواج کند غلط است و با ادامه این روند، جامعه دچار بحران خانواده می شود.
پويش مردمي افزايش جمعيت؛ آري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، فرشته روح افزا، معاون طرح و برنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز گذشته در همایش «جمعیت پیشران تمدن» که به همت مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی صدف عفاف نور با همکاری مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در مجتمع شهید هاشمی نژاد با حضور نخبگان و مبلغان خواهر برگزار شد، کاهش جمعیت کشورهای اسلامی را از سیاست های جوامع جهانی دانست.

 

وی به پژوهش های متعدد جوامع جهانی در خصوص کاهش جمعیت کشورهای اسلامی اشاره و اظهار کرد: مقالات و کتاب های زیادی در این خصوص نوشته اند که جمعیت این کشور ها به ویژه کشورهایی که تعداد شعیان بشتری دارد از جمله ایران کاهش یابد.

 

دشمن جامعه ای را که در آن زن جایگاه حقیقی خود را دارد، بر نمی تابد

روح افزا، در ادامه جنبه های مختلف سیاست های جوامع جهانی در برابر کشورهای اسلامی را بیان و تصریح کرد: یک جنبه از سیاست های آن ها مربوط به جمعیت می شود مبنی بر این که اگر در کشورهای اسلامی خانواده، ضعیف و زن جایگاه خود را از دست بدهد، همه چیز حل است و نیازی به جنگ و چالشی برخورد کردن نیست.

 

معاون طرح و برنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی، خاطرنشان کرد: اگر خانواده اسلامی شکل گیرد، زن جایگاه حقیقی خود را داشته باشد و فرزندی مؤمن و فرهیخته پرورش دهد، مشخص است که دشمن چنین جامعه ای را بر نمی تابد و اگر در جنگ سرد با شکست مواجه شدند، امروز به راه های دیگری در جنگ نرم متوسل شده اند.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به کاهش جمعیت جوان در آینده اشاره و تصریح کرد: در 30 تا 40 سال آینده که جمعیت به 30 میلیون نفر برسد، نیمی از آن را افراد سالخورده و نیمی دیگر را بچه و جوان خواهد بود و حال این که با این جمعیت نمی توان مرزها را کنترل کرد؛ این روند برنامه ریزی شده است و با این سیر به سقوط نزدیک می شویم.

 

الگوی فعلی که زن باید پس از تحصیل و اشتغال، ازدواج کند، جامعه را با بحران جدی مواجه کرده است

روح افزا، به الگوی غلط زن فرهیخته، دانشمند و اندیشمند در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: این الگویی که زن درس بخواند بعد اشتغال و سپس ازدواج کند غلط است و با این روند با بحران خانواده مواجه می شویم. با توجه به این که منظور از طلب علم تا مرگ می باشد، بنابراین نمی توان گفت درس خواندن مجزا از خانواده و تنها در صورت تجرد امکان پذیر است.

 

تحصیل و اشتغال نباید زن را از حق مادری محروم کند

معاون طرح و برنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که درس را باید همیشه خواند اما پیروی از این الگو غلط است، افزود: این که با مدرک گرایی حق مادر شدن گرفته شود، مخالف هستیم و گرنه مادر فرهیخته باید تحصیلات داشته باشد اما درس خواندن نباید حق مادری را از او سلب کند.

 

وی با ابراز تأسف از اعلام نادرست سن باروری توسط وزارت بهداشت، گفت: سازمان بهداشت جهانی سن باروری را در ایران 15 تا 45 سالگی عنوان می کند که در کشورهای خود آن ها  بیشتر است و حال آن که وزارت بهداشت ده سال آن را کاهش داده است.

 

روح افزا، به ثمره های مادر شدن برای زن اشاره و اظهار کرد: مادر شدن قبل از این که ثمره ای برای فرزند داشته باشد برای خود زن از نظر جسمانی و روحانی مفید است و اگر در سنین باروری باردار شوند، ابتلا به سرطان، افسردگی، آلزایمر و  غیره کاهش می یابد.

 

جایگاه زن در اسلام

معاون طرح و برنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی، حضرت زهرا(س) را الگو زنان مسلمان عنوان و اضافه کرد: بانویی که 4 فرزند دارد، تدریس می کند، جبرئیل بر او نازل می شود، کتابی دارد که بر او حجت است و جایگاه والایی که حماسه عاشورا را به فزرزندان خود می آموزد؛ چنین زنی الگوی ما است که با توجه به سیره ایشان می توانیم تنظیم خانواده و عفت را بیاموزیم.

 

وی با اشاره به این سخن بنیانگذار انقلاب(ره) که فرمودند: «قرآن انسان ساز است، زن انسان ساز است» تصریح کرد: پرورش انسان و امانت الهی به صورت مستقیم در دست زن است؛ مگر می شود این زن درس نخوانده باشد اما به مسؤولیت اصلی خود نیز باید توجه داشته باشد.

 

توطئه ها علیه تحکیم بنیان خانواده

روح افزا، با بیان این که در اسلام دغدغه مالی زندگی با مرد است، گفت: یکی از آسیب های خانواده ها اشتغال زنان است که این امر بنیان خانواده را متزلزل کرده است؛ زنان باید در پست هایی حضور یابند که نیاز واقعی به حضور آن ها باشد.

 

معاون طرح و برنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه به هجمه های زیاد علیه تشکیل خانواده اشاره و اظهار کرد: از جمله این توطئه ها، اشاعه تنظیم خانواده در دانشگاه ها و نیز بی فرهنگی دانستن بچه دار شدن و افتخار دانستن داشتن مدارج عالی علمی است.

 

جایگاه زن در جوامع غربی

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به جایگاه زن غربی اشاره  و تصریح کرد: آغوش گرم مادران غربی قتلگاه فرزند است؛ وی بار زندگی را بر دوش کشیده و مورد استفاده ابزاری قرار می گیرد.

 

روح افزا در پایان خاطرنشان کرد: حقوق، اشتغال و علم آموزی هر یک از زن و مرد در کنار خانواده عالی است و بدون خانواده، پوچ است./1310/پ201/ب5

ارسال نظرات