۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۶۶۷۴۹

مسابقه حفظ مناجات شعبانیه در حوزه علمیه خوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ برای نخستین بار در استان آذربایجان غربی مسابقه حفظ مناجات شعبانیه در حوزه علمیه امام خمینی(ره) خوی برگزار شد.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام خمینی خوی اظهار داشت: مناجات شعبانیه از جمله مناجات مهم شیعیان است و تنها مناجاتی است که تمام معصومان آنرا خوانده اند.

 

وی افزود: هدف از مناجات و دعا حلقه اتصال میان خالق و مخلوق است و طبق آیه "أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ" یاد خدا آرامبخش دل ها است.

 

حجت الاسلام ارشاد با بیان این که عصاره آیات الهی در قالب دعا و مناجات است، اظهار داشت: دعاها گنج های شیعیان است یعنی مبدأ و منشأ دعا شیعه است.

 

وی اضافه کرد: دعاهایی از قبیل دعای کمیل، ندبه، ابوهمزه ثمالی و مناجات شعبانیه ادعیه و مناجاتی هستند که قرائت آن ها عامل تزکیه نفس و ترک گناه می شود.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی خواستار هر چه بیشتر انس طلاب با ادعیه و مناجات ها شد و اظهار داشت: با انس به دعا و مناجات به خداوند متعال نزدیک و از شیطان دور شوید تا بتوانید مسیر نورانی طلبگی را به سر منزل مقصود برسانید.

 

وی در ادامه افزود: برای نخستین بار در استان آذربایجان غربی مسابقه حفظ مناجات شعبانیه امیرمومنان(ع) بین طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) خوی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ارشاد انس و الفت هر چه بیشتر طلاب با ادعیه و کلمات معصومان و گسترش سطح معنوی طلاب را از اهداف اصلی مسابقات مناجات شعبانیه دانست.

 

گفتنی است، در حوزه علمیه امام خمینی(ره) خوی بیش از 110 طلبه مشغول فراگیری علوم دینی هستند که از این تعداد 15 نفر در این مسابقات شرکت کرده اند.

 

از میان شرکت کنندگان آقایان سید محمد سید رضایی و سید یاسین حجازی با رتبه های 100 و 96 به تربیت اول و دوم شدند و سعید حاجی حسینلو و مهدی جباری با کسب رتبه 95 به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

 

جوایز نقدی و غیر نقدی منتخبان این مسابقات ظهر امروز در بین الصلاتین نماز جمعه شهرستان خوی به دست امام جمعه این شهرستان اعطا می شود.

 

یادآور می شود، مهلت حفظ مناجات شعبانیه برای طلاب از هفتم خرداد ماه شروع و به مدت 15 روز ادامه داشت./1301/پ202/ب4

ارسال نظرات