۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۶۶۷۸۲
خطیب جمعه نکا:

جلوگیری از گسترش گفتمان انقلاب، هدف آمریکا از جنگ های نیابتی در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت نکا به جنگ نیابتی نظام سلطه در منطقه اشاره کرد و گفت: جلوگیری از رشد و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی که برگرفته از اسلام ناب است مهم ترین هدف آمریکا از ایجاد بحران در منطقه است.
امام جمعه موقت نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام  مختار نظری، امام جمعه موقت نکا امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان ماه بازگشت به در خانه خدا، ماه توبه و ماه نجات از آتش جهنم است.

 

وی با اشاره به این که استغفار یعنی طلب آمرزش از درگاه خداوند متعال، افزود: استغفار، برکات الهی را برای انسان فراهم می‌کند.

 

امام جمعه موقت نکا با بیان این که گناه موجب برداشته شدن رحمت خدا از انسان است، ادامه داد: گناه باعث تاریک شدن دل انسان می‌شود.

 

وی با اشاره به این که فایده‌ استغفار این است که دریچه‌ی نورانیت را به دل انسان باز می‌کند، گفت: اگر می‌خواهید بلایا از شما دور شود، استغفار کنید، چون استغفار و برکات آسمانی را بر شما باز می‌کند.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که غفلت یعنی اینکه انسان متوجه نباشد که از او گناهی سر می‌زند، افزود: اگر انسان غافل باشد و گناهی انجام دهد، پشیمان هم نمی‌شود و استغفار هم نمی کند.

 

وی ادامه داد: غیبت برای بسیاری عادی شده است و این در حالی است که غیبت از گناهان کبیره بوده و موجب بسته شدن برکات خداوند می شود.

 

امام جمعه موقت نکا در ادامه به مسأله غرور اشاره کرد و گفت: غرور یعنی اینکه انسان به همان مقدار عملی که انجام می‌دهد اکتفا می‌کند و دیگر نیاز به استغفار نمی‌بیند.

 

وی با اشاره به هفته غباروبی از مساجد گفت: خانه‌ خدا دارای منزلت بالایی است و کسی که وارد خانه‌ خدا می‌شود در حقیقت به زیارت خدا رفته است.

 

حجت الاسلام نظری افزود: مساجد باید پاکیزه باشد همانگونه که خانه‌های خود را تمیز می‌کنیم در سال سعی کنیم خود را خدمتگزار مسجد قرار دهیم.

 

امام جمعه موقت نکا در ادامه سخنان خود به موضوع جنک نیابتی در منطقه اشاره کرد و گفت: بعد از فروپاشی شوروی سابق، تمدن بزرگی به نام اسلام در برابر غرب ظهور کرده است و آمریکا در مقابله با اسلام به شیوه‌های گوناگونی روی آورده است.

 

وی با اشاره به این که آمریکا به این فکر افتاد که جنگی را به راه بیندازد که همزمان که علیه اسلام مبارزه می کند هیچ هزینه‌ای هم برای خودش ایجاد نشود، گفت: به همین دلیل طرح شیعه هراسی را در منطقه مطرح کردند و در این فکر بودند که اهل تسنن را علیه آن‌ها بشورانند و مسأله‌ هسته‌ای ایران در منطقه‌ خاورمیانه‌، بزرگ جلوه دادند که اگر ایران قدرت هسته‌ای شود منطقه را به خطر خواهد انداخت.

 

حجت الاسلام نظری ادامه داد: متأسفانه عده‌ای از کشورهای منطقه تحت تأثیر این تبلیغات قرار گرفتند و به جای آمریکا وارد جنگ با مسلمانان شدند و جنگ نیابتی را برپا کردند.

 

وی افزود: امروز جنگی که در کشور عراق و سوریه و یمن در حال اجرا است نتیجه‌ این تفکر است و در این کشورها، گروه هایی مانند داعش،‌النور، و القاعده ایجاد کردند تا مانع پیشرفت اسلام شوند.

 

وی با اشاره به این که  امروز، عربستان سعودی دو ماه است که کشور یمن را شبانه روز بمباران می‌کند و این همان جنگ نیابتی است که آمریکا برای این کشورها طراحی کرده است، ادامه داد:  هدف اصلی آن، مبارزه با تفکر اسلامی است و جایگزین کردن تفکر داعش در منطقه است.

 

امام جمعه نکا با بیان این که ملت ایران در سایه وحدت و یکپارچکی انقلاب اسلامی را حفظ کردند، افزود: امروز نیز ملت ایران در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مقابل ظالم خواهیم ایستاد و از مظلوم نیز حمایت خواهیم کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات