۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۶۶۹۹۸
در راستای کمک به حوزه علمیه صورت گرفت؛

وقف یک ساختمان مسکونی به ارزش 200 میلیارد ریال در شهرستان فارسان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فارسان از وقف یک واحد ساختمان مسکونی با ارزش بیش از 200 میلیارد ریال در شهر فارسان در جهت کمک به حوزه علمیه این شهرستان خبر داد.
امام جمعه فارسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان، عصر امروز در نشست کمیته وقف این شهرستان، با اشاره به این که یکی از مهم ترین نیازهای امروز جامعه در جهت محرومیت زدایی است، گفت: وقف صدقه جاری و از سنت های پسندیده اسلام است که متأسفانه هنوز جایگاه خود را در بین مردم پیدا نکرده است.

 

وی با اشاره به این که اگر وقف جایگاه خود را در بین مردم پیدا کند و به فرهنگ عمومی تبدیل شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور برطرف می شود، خاطرنشان کرد: باید نیازهای امروز جامعه اولویت بندی شود و مردم را به سمت وقف حول محور آن نیازها هدایت کنیم و این نیاز امروز متولیان امر وقف در جامعه است.

 

حجت الاسلام جمالی زاده به نقش بی بدلیل وقف در استحکام پایه های اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: سنت حسنه وقف از ارکان های تحقق اقتصاد مقاومتی و از منابع مهم برای توسعه اقتصادی در کشورهای اسلامی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه فارسان، تبیین احکام وقف به صورت چهره به چهره و سخن عینی زبانی را از مهم ترین راهکارهای ترویج فرهنگ وقف برشمرد و افزود: تبدیل جریان وقف به فیلم، سریال و مستندات، داستان‌های کوتاه، کتب، قطعه‌های ادبی و غیره می‌تواند هم در راستای آگاه سازی افکار عمومی از جریان وقف و آثار آن اثرگذار باشد.

 

این مقام مسؤول به نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: باید از فرصت های تبلیغی برای تبیین جایگاه وقف در جامعه به خوبی استفاده کنیم که ماه رمضان یکی از این فرصت ها است.

 

وی با تأکید بر این که روحانیان مبلغ باید از فرصت منابر و مجالس ماه مبارک رمضان برای ترویج سنت حسنه وقف بیش از گذشته استفاده کنند، خاطرنشان کرد: روحانیان باید نیازهای روز جامعه را خوب بشناسند و با سوق دادن نیت واقفان به سمت آن نیازها در جهت رفع مشکلات اولویت دار جامعه پیش روند.

 

حجت الاسلام جمالی زاده، وقف در حوزه نشر ارزش های اسلامی را بسیار اساسی دانست و افزود: امروزه حوزه های علمیه که در رأس ترویج معارف اهل بیت(ع) و ارزش های اسلامی قرار دارند، بیش از همیشه نیازمند کمک واقفان هستند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری از وقف یک واحد ساختمان مسکونی با ارزش بیش از 200 میلیارد ریال در شهر فارسان در جهت کمک به حوزه علمیه این شهرستان خبر داد و افزود: این ساختمان مسکونی از آن جایی که در مجاورت مسجد مرکزی شهر قرار دارد، جهت اسکان روحانی همان مسجد در نظر گرفته شده است.

 

این مقام مسؤول، اشتغال زایی برای جوانان، تهیه جهیزیه برای دختران تازه عروس و توجه به امور فرهنگی و دینی جوانان و نوجوانان را از مهم ترین نیازهای امروز جامعه به ویژه در شهرستان فارسان برشمرد و گفت: در این میان کمک به حوزه های علمیه که وظیفه ترویج معارف دین و ارزش های اسلامی را برعهده دارند، بسیار ضروری است./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات