۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۶۷۲۳۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تحریم ها اراده ملت ایران در رسیدن به اهداف متعالی را مصمم تر کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، قطع وابستگی به شرق و غرب را مهم ترین ویژگی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ایران تا قبل از پیروزی انقلاب در همه عرصه ها وابسته به کشورهای غربی بود.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی که در آستانه سالروز تشکیل جهادسازندگی و روز جهادکشاورزی در گرگان برگزار شد با اشاره به این که خاک بسیار ارزشمند و گران بها بوده، اما متأسفانه برخی افراد ارزش آن را درک نمی کنند، افزود: هسته وجودی انسان از خاک است و قرآن نیز بر این مسأله و حفظ خاک به عنوان یک ارزش تاکید فراوان دارد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فلسفه وجودی جهاد سازندگی کمک به محرومان و مستمندان بود و امروز که به جهاد کشاورزی تغییر نام پیدا کرده است نشان از اهمیت و جایگاه بخش کشاورزی دارد، افزود: این مسأله مسؤولیت و کار نیروها و مجموعه جهاد کشاورزی را سنگین تر می کند که باید به کشاورزی نگاه ویژه ای داشته باشند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که اگر می خواهیم کشاورزی به سمت رشد، تعالی و پیشرفت برود باید نگاه ویژه ای به این بخش داشته باشیم، خاطرنشان کرد: برداشت گندم از افزون بر 390 هزار هکتار اراضی زیر کشت این محصول در استان از دوم خرداد آغار و کماکان ادامه دارد.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه برخی گندمکاران بعد از برداشت اقدام به کشت دیگر محصولات در زمین خود می کنند و برای آماده شدن سریعتر زمین اقدام به آتش زدن باقی مانده کاه گندم می کنند، خاطرنشان کرد: این مسأله

علاوه بر آسیب جدی به خاک در مواردی باعث گسترش آتش به مزارع اطراف شده و خسارات بسیاری به دیگر کشاورزان وارد می کند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر این که اقتصاد گلستان بر پایه کشاورزی است، افزود: کشاورزی در گلستان با وجود سبقه، اقتصادی برای کشاورزان ندارد و معمولاً این قشر سعی می‌کنند خودشان را از زیر بار مشکلات خلاص کنند.

 

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که انقلاب اسلامی منافع استعمار و استکبار را در منطقه به خطر انداخت، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی از رژیم پهلوی حمایت می کردند.

 

آیت الله نورمفیدی، قطع وابستگی به شرق و غرب را مهم ترین ویژگی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ایران تا قبل از پیروزی انقلاب در همه عرصه ها وابسته به کشورهای غربی بود.

 

وی پیشرفت های کشورمان در بخش های مختلف را خیره کننده دانست و بیان داشت: کشورهای غربی از پیشرفت های گسترده کشورمان تعجب زده هستند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که دشمنان پس از شکست‌های متعدد در عرصه نظامی، تحریم های اقتصادی علیه کشورمان را آغاز کردند، گفت: تحریم های فلج کننده آمریکا تنها بستری را برای پیشرفت کشورمان فراهم کرد.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که غرب فکر می کرد که تحریم‌ها سبب عقب نشینی ملت ایران از خواسته های آنها می شود، افزود: تحریم ها اراده ملت بزرگ ایران در رسیدن به اهداف متعالی خود را مصمم تر کرد.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که پیشرفت های کشور در 36 سال انقلاب اسلامی، روندی شتابان داشته است و در زمینه علوم مختلف به دستاوردهای بزرگی نایل شده ایم، گفت: همه پیشرفت هایی که در این سال ها در کشورمان به آن ها رسیده ایم، همه به خاطر وجود فضای اسلامی در کشور، انقلاب و نظام است و اسلام واقعی خواستار پیشرفت توأم با استقلال بوده و این از دلایل اصلی پیشرفت انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات