۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۶۷۴۱۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

انکار نعمت های الهی ریشه در تکبر انسان دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که انکار نعمت های الهی ریشه در تکبر انسان دارد، گفت: انکار نعمت و کفران نعمت موجب هلاک و نابودی انسان می شود.
 نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، ظهر امروز در تفسیر آیات 82 و 83 سوره نحل که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: این آیات با محوریت انکار نعمت‌های الهی و عواقب انکار کنندگان نعمت‌های الهی است.

 

وی با بیان این که در سوره نحل از 50 نعمت الهی یاد شده است، افزود: سوره نحل به سوره نعمت‌ها معروف است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که پیامبران الهی وظایفی برعهده داشتند، بیان داشت: یادآوری نعمت‌های الهی از مهم ترین وظایف پیامبران الهی بود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: همیشه باید نعمت‌های الهی را یادآوری کنیم و شکرگذار آنها باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به رفتار مردم در برابر نعمت های الهی خاطرنشان کرد: برخی افراد در برابر نعمت‌های الهی عکس‌العمل‌هایی از خود نشان می‌دهند برخی نعمت‌های الهی را انکار می‌کنند، برخی نعمت‌های الهی را تغییر می‌دهند و برخی نیز این نعمت‌ها را صرف گناه می‌کنند.

 

وی با بیان این که ما در برابر نعمت‌های الهی عاجز هستیم و توان شمارش آن‌ها را نداریم، اظهار داشت: نباید نعمت‌هایی را که در اختیار داریم، در راه  گناه و معصیت صرف کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی ادامه داد: نعمت های همچون چشم، گوش و زبان را نباید در راه چشم‌چرانی، غیبت و تهمت صرف کنیم.

 

وی در ادامه با بیان این که کفران نعمت به‌خاطر جهل و نادانی است، عنوان داشت: اگر کفران نعمت انجام شود این نعمت‌ها بلای جان انسان می‌شوند.

 

امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: سلب آسایش و آرامش، مجازات زودرس، ذلت، خواری و بدبختی از عواقب کفران نعمت است.

 

وی بیان کرد: اگر کسی کفران نعمت کند، خداوند او را به اضظراب گرفتار می‌کند و آن فرد دیگر احساس خوشبختی نمی‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: ریشه انکار نعمت‌های الهی نیز این است که انسان گرفتار طغیان و سرکشی شده است.

 

امام جمعه خرم آباد با بیان این که انکار نعمت های الهی ریشه در تکبر انسان دارد، خاطرنشان کرد: برخی انسان ها از روی خودبرتربینی، تکبر و غلو نعمت‌های الهی را انکار می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان داشت: تعصبات قومی و منافع مادی از دیگر عوامل انکار نعمت‌های الهی است.

 

وی در ادامه با اشاره به عواقب انکار نعمت یادآور شد: نخستین اثر سوء کفران نعمت هلاکت و نابودی است./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات