۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۶۷۷۸۱
حجت‌الاسلام طباطبایی:

فلسفه بنای مسجد برپایی نماز و تلاوت قرآن است

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) گفت: فلسفه بنای مسجد برپایی نماز و تلاوت قرآن است و با این فلسفه وظیفه داریم برای رونق دادن جلسات قرآن در مساجد کوشا باشیم.
حجت الاسلام طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی، رییس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) در مراسم افتتاحیه مسجد حضرت بقیه الله(عج) که عصر سه‌شنبه در محله نیروگاه برگزار شد با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: ارزش و عظمت ماه مبارک رمضان به نزول قرآن در این ماه است.

حجت الاسلام طباطبایی اظهار داشت: اساسا فلسفه بنای مسجد برپایی نماز و تلاوت قرآن است و با این فلسفه وظیفه داریم برای رونق دادن جلسات قرآن در مساجد کوشا باشیم.

وی با اشاره به حدیثی از معصوم(ع) ابراز کرد: از آنجایی که مسجد بنا شده برای خواندن قرآن، پس باید تعلیم و تعلم قرآن در مسجد باشد همانطور که در صدر اسلام اینگونه بوده است.

رییس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) تصریح کرد: اگر چه امروزه تعلم و تعلیم قرآن به مؤسسات فرهنگی کشیده شده ولی ما نباید اجازه دهیم آموزش قرآن از مساجد فاصله بگیرد.

حجت الاسلام طباطبایی با تأکید بر وظایف فعالان فرهنگی گفت: ما در جامعه دو وظیفه مهم داریم که اولین آن ساخت مساجد است و دومین از وظایف ما تربیت مسؤولان فرهنگی است.

وی در پایان گفت: نام نویسی کلاس های قرآن در سطح جامعه آغاز شده است که از والدین تقاضا داریم فرزندان خود را در کلاس های قرآنی مورد علاقه شان نام نویسی کنند./1325/پ202/ی

ارسال نظرات