۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۶۷۹۳۴
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان قم تشریح کرد؛

فعالیت‌های کمیته امداد خمینی استان قم در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم به تشریح فعالیت‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: کمک‌های مردم به نیازمندان داخلی کشور و جامعه بین‌المللی اسلامی از طریق کمیته امداد با افزایش چشمگیری رو به رو بوده است و این نشان دهنده اعتماد و اطمینان مردم به این نهاد مردمی است.
کميته امداد عبدالله جلالي مدير کل کميته امداد قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالله جلالی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، ظهر امروز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در این اداره کل برگزار شد، به تشریح فعالیت‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌های این نهاد طرح اطعام مستمندان در ماه رمضان است که این طرح به سه شیوه توزیع بن کالا، برگزاری سفره افطاری و تهیه و توزیع غذای گرم میان خانواده‌های مستمندان است.

 

جلالی بهترین شیوه افطاری را تحویل بن کالا و توزیع سبد کالا میان خانوار فقیر دانست و افزود: 18 هزار بن و سبد کالا، هر یک به ارزش 80 هزار تا 150 هزار تومان میان خانواده‌های مستمند توزیع می‌شود.

 

مدیر ‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با بیان این‌که مناسب است که سفره‌های افطاری عمومی که در منازل، مساجد، اماکن عمومی و تالارها از سوی خیران راه اندازی می‌شود، با کمک کمیته امداد، این غذاها میان مستمندان توزیع شود، بیان کرد: در ماه رمضان سال گذشته 9 میلیارد و 485 میلیون ریال برای اطعام فقیران از سوی خیران اهدا شده است.

 

وی از برگزاری طرح «مفتاح الجنة» از سوی کمیته امداد در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در این طرح خیرین، مسؤولان و نیکوکاران از نزدیک وضعیت خانوار فقیر را بررسی می‌کنند و برای رفع مشکلات آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند، همچنین خانوار فقیر از رسیدگی مسؤولان و خیران اطلاع می‌یابند و امسال بازدید از 300 خانواده در دستور کار کمیته امداد استان قم قرار گرفته است.

 

مدیر ‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در ادامه به اجرای طرح اکرم در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور حامی یابی برای ایتام نیازمند زیر 18 سال برنامه‌ریزی شده است و حامیان می‌توانند حداقل با مبلغ سی هزار تومان فردی را تحت حمایت خویش قرار دهند.


جلالی با بیان این که استان قم رتبه اول در طرح اکرام در کشور را دارد، گفت: این طرح در کل ماه رمضان به ویژه ایام شهادت حضرت امیرمؤمنان(ع) برگزار می‌شود و در استان قم 22 هزار یتیم زیر 18 سال وجود دارد که 16 هزار نفر از آن‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند


وی با بیان این‌که یکی از عوامل ایجاد فقیر بیماری است و مناسب است که برای جلوگیری از فقر در جامعه اسلامی بیماران مورد حمایت قرار گیرند، گفت: در همین راستا طرح محسنین و شفا به منظور رسیدگی و حمایت از بیماران صعب العلاج در خانوارهای فقیر به همت کمیته امداد اجرایی می‌شود.

 

جلالی با اشاره به این‌مطلب که هم اکنون 984 خانوار مستمند تحت پوشش این دو طرح هستند، ابراز کرد: مناسب است که جامعه پزشکی در اجرای این طرح پیشگام باشند و زکات علم و مال خویش را با شرکت در این طرح پرداخت کنند. 


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ادامه داد: جمع‌آوری کمک‌ برای مردم مظلوم فلسطین در روز قدس، برگزاری جشن عید فطر و جمع‌آوری زکات فطریه از دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در ماه رمضان است.

 

وی اظهار داشت: در دو ماه اخیر 16 میلیارد و 856 میلیون و 590 هزار ریال صدقه در استان قم جمع‌آوری شده است، که این صدقات به صورت میانگین روزی 290 میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد رشد داشته است.


جلالی عنوان کرد: طی این دو ماه 5 میلیارد و 585 میلیون ریال در طرح اکرام به نیازمندان کمک شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش یافته است و همچنین در طرح محسنین و شفا 646 میلیون و 571 هزار ریال کمک شده است که نسبت به سال گذشته 117 درصد رشد داشته است.

 

وی با بیان این که کمیته امداد برای جمع‌آوری کمک به مردم مظلوم یمن طرحی را دستور کار قرار داده است، گفت: تا کنون 817 میلیون و 193 هزار ریال در این جهت جمع‌آوری شده است.

 

مدیر ‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در پایان ابراز داشت: کمک‌های مردم به نیازمندان داخلی کشور و جامعه بین‌المللی اسلامی از طریق کمیته امداد با افزایش چشمگیری رو به رو بوده است و این نشان دهنده اعتماد و اطمینان مردم به این نهاد مردمی است./998/پ202/ح

ارسال نظرات