۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۶۷۹۸۷
مدیر کل نظارت ستاد اجرای نقشه جامع علمی کشور مطرح کرد؛

ضرورت ورود خیران در زمینه احداث مراکز پژوهشی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل نظارت ستاد اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: یافته های علمی دانشجویان باید تبدیل به تجارت و شغل شود، البته باید زیرساخت ها در خارج از دانشگاه ها فراهم شود؛ خروجی دانشگاه ها باید در زندگی اثر داشته باشد.
خيام نکويي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مجتبی خیام نکویی مدیر کل نظارت ستاد اجرای نقشه جامع علمی کشور در دیدار با حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که خیران و واقفان در حوزه های گوناگون زحمات بسیاری کشیدند، گفت: در کارهایی که مردم ورود کردند توانستیم که مشکلات را حل کنیم.


وی افزود: زمانی مشکل کشور کمبود مدرسه بود که خیران و واقفان در این زمینه ورود کردند اما امروزه مشکلی در این زمینه وجود ندارد، تا کنون در زمینه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی خیران ورود جدی نداشته اند، علت این مسأله این است که در زمان گذشته دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در اولویت نبودند.


مدیر کل نظارت ستاد اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان این که امروز یکی از اولویت های مهم کشور دانشگاه ها و مراکز پژوهشی هستند، اظهار داشت: بسیاری از معضلات کشور به وسیله وجود مراکز پژوهشی برطرف می شود.


وی ادامه داد: خوشبختانه اخیرا ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بحثی مطرح کردیم تا در حوزه علم و فناوری سرمایه گذاری شود تا خیران و واقفان رغبت پیداکنند تا در این زمینه سرمایه گذاری کنند.


خیام نکویی با بیان این که تا کنون تعدادی از خیران و دست اندرکاران امور وقف وخیر برای سرمایه گذاری دعوت شده اند، ابراز داشت: سیاست های شورای انقلاب فرهنگی و پیشنهادهای آن برای ترغیب حضور خیران در این عرصه آماده شده است.


وی عنوان کرد: یکی از علت های ترغیب خیران برای ورود در حوزه علم وفناوری به این دلیل است که در دانشگاه ها دور باطل پدید نیاید که نیرو در دانشگاه تربیت شود و دوباره به دانشگاه برگردد، ما به دنبال این هستیم علمی که دانشجو از دانشگاه فرا می گیرد سبب ایجاد شغل شود.


مدیر کل نظارت ستاد اجرای نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: یافته های علمی دانشجویان باید تبدیل به تجارت و شغل شود، البته باید زیرساخت ها در خارج از دانشگاه ها فراهم شود؛ خروجی دانشگاه ها باید در زندگی اثر داشته باشد.


همچنین در این دیدار علیرضا باقری رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) با اشاره به این که این دانشگاه تک جنسیتی بوده و ویژه خواهران است، گفت: افزون بر این که کیفیت آموزش در این دانشگاه افزایش پیدا کرده، خوشبخانه شاهد معضلات اخلاقی نیستیم.


وی افزود: این دانشگاه نمونه ای بسیار خوب در استان قم است؛ متأسفانه اقبال به سرمایه گذاری و کار خیر به صورت خاص در آموزش عالی کشور نهادینه نشده است، سایتی به وسعت صد هکتار فراهم شده که برای ارائه الگوی موفق به کشور نیازمند حضور خیران است، این دانشگاه مورد اقبال دانشجویان کشور است؛ در حال حاضر 600 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند./1323/پ202/ف

ارسال نظرات