۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۶۸۲۰۳
حجت الاسلام علوی تهرانی:

ماه رمضان بهترین فرصت برای بازگشت به‌سوی خدا است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد فارِس المومنین با اشاره به رحمت واسعه خداوند در ماه مبارک رمضان، گفت: در شب اول ماه مبارک رمضان درهای رحمت به‌سوی مومنان باز می‌شود و رحمت خداوند در این ماه مضاعف می‌شود و این ماه بهترین فرصت برای بازگشت به‌سوی خدا است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد باقر علوي تهراني، استاد حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد‌باقر علوی تهران، استاد حوزه علمیه، بامداد جمعه 29 خرداد‌ماه در مسجد حضرت امیر(ع) تهران، گفت: باید قدر نعمات الهی را بدانیم، زیرا هر‌ چیزی که از سوی خداوند به بنده داده می‌شود دارای حکمت است و کوچک‌ترین نعمات هم با ارزش است.


وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، افزود: خداوند در قرآن به پیامبر(ص) می‌گوید « به بندگانم خبر بده که من بخشنده و رحیم هستم و دارای خصوصیت رحمتم»، از این آیه می‌توان این‌گونه استنباط کرد که خداوند به بندگان خود وعده بخشش و رحمت بی‌کران داده است.


استاد حوزه علمیه با بیان این موضوع که در اولین مکالمه خدا با پیامبر(ص) نیز بحث رحمت مطرح شد، خاطر‌نشان کرد: در اولین پیامی که از سوی خداوند به پیامبر(ص) می‌رسد، بحث رحمت الهی مطرح می‌شود، ضمن این‌که اولین کلامی که حضرت آدم به اذن الهی به زبان آورد « الحمدلله رب العالمین» بود.


حجت الاسلام علوی تهرانی، درباره معنی رحمت، گفت: اولین معنای رحمت همان بخشیدن نعمت است، یعنی احسان به کسی که محتاج به اوست، دومین معنای رحمت نیز بخشش بدون انتظار جبران است.


رییس بنیاد فارِس المؤمنین با بیان این مطلب که، تنها ذات اقدس الهی، رحمتِ بدون انتظار جبران دارد، اضافه کرد: رحمت الهی دارای چهار ویژگی است؛ «خدا صدور رحمت را بر خودش واجب کرده است»، «وسعت رحمت خداوند همه عالم را در بر گرفته است و اسباب رحمتش فراوان است»، «رحمت خداوند نسبت به غضب خداوند سبقت دارد» و «از رحمت الهی نا امید نباید شد».

 

وی با اشاره به رحمت واسعه خداوند در ماه مبارک رمضان، تأکید کرد: در شب اول ماه مبارک رمضان درهای رحمت به‌سوی مومنان باز می‌شود و رحمت خداوند در این ماه مضاعف می‌شود.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی با اشاره به داستانی از حضرت موسی(ع)، گفت: خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود؛ من بندگانی دارم که گناهان آنان سر به آسمان می‌زند، ولی به ‌خاطر یک خصوصیت خوب آن‌ها، در نزد من بخشیده می‌شوند، آن‌هم این است که آنان فقرا را دوست دارند.


استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، تصریح کرد: خداوند در روز قیامت رحمتش را انتشار می‌دهد و آن‌قدر این رحمت وسیع است که حتی شیطان با آن همه گناه برای لحظه‌ای خیال می‌کند که او نیز مورد رحمت خدا نیز قرار خواهد گرفت.


رییس بنیاد فاررس المؤمنین در پایان گفت: خداوند تنها در یک‌ جا رحمت خود را شامل حال بنده نمی‌کند و آن هم در مواجهه با قاتلین امام حسین(ع) است./856/پ202/ح

ارسال نظرات