۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۶۸۴۴۹
امام جمعه قیدار:

اداره کشور با نگاه به درون، حتی در صورت تشدید تحریم ها امکان‌پذیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قیدار با هشدار به تیم مذاکره کننده هسته ای کشور گفت: مسؤولان محترم باید طوری عمل کنند و طوری سخن بگویند و به دشمن پیام دهند که می‏توان کشور را بدون توافق و حتى با فرض تشدید تحریم‏ها و با نگاه به درون هم به‏ خوبى اداره کرد.
حجت الاسلام طالبي

حجت الاسلام سید علی طالبی، امام جمعه شهرستان قیدار زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به تشییع پیکرهای مطهر 175 شهید غواص اظهار داشت: به یقین یکى از مهم‏ترین نسیم هاى رحمتى که هر از گاهی می‌وزد و عطر دل انگیز جهاد و شهادت را در جامعه منتشر می‌سازد، حضور پیکرهای مطهر شهدا است.

 

این مقام مسؤول در ادامه افزود: حضور پیکرهای مطهر شهدا درست در بزنگاه‏هاى نیاز، سبب تقویت فرهنگ دفاع مقدس در جامعه می شود و این تشییع پیکرهاى پاک پرستوهاى عاشق است که همچون هدیه‏اى آسمانى بر فضاى کشور نازل مى‏شود و فرهنگ ایثار و شهادت را یادمان می‌اندازد.

 

وی در ادامه با اشاره به این‌که شهدا هنوز ما را فراموش نکرده و در مواقع نیاز حضور پیدا می‌کنند، گفت: هر موقع در جامعه‌ به شهدا نیاز باشد، خودشان رخ نشان می‌دهند و در هر دوره‌ و زمانی که لازم بوده روحیه سلحشوری و روحیه جهادی و شهادت طلبی در بین مردم و جوانان‌مان بیشتر شود، شهدا رخ نشان داده اند.

 

امام جمعه قیدار در ادامه خاطرنشان کرد: امروز که این 175شهید عزیز غواص که با دست بسته به‏صورت جمعى زنده به گور شده بودند رخ نشان دادند، قطعا برای ملت ایران و مسؤولان پیام دارند که رهبر مجاهدان، مقام معظم رهبری در پیام مبارکشان به همین مناسبت فرمودند که سپاس بى‏پایان، پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظه‏هاى نیاز این ملّت خداجوى و خداباور، بشارت هاى ‏تردید ناپذیر را بر دل هاى بیدار نازل مى‏فرماید و غبارها را مى‏زداید.

 

حجت الاسلام طالبی در ادامه اظهار داشت: این شهدا آمدند تا به رهبر و مقتدای خودشان اعلام کنند که ما با استخوان های خود نیز از ولایت دفاع می کنیم و به مسؤولان و مردم شعار حیاتی «هیهات منا الذله» و مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی‌های دشمنان را متذکر می‌شویم.

 

وی در ادامه با اشاره به روند مذاکرات هسته ای مسؤولان کشور با گروه 1+5 تصریح کرد: مذاکرات هسته‏اى این روزها به مرحله پایانى خود یعنی 10 تیر ماه در حال نزدیک‏شدن است و امیدواریم که عزیزان تیم مذاکره‏کننده و فرزندان این مملکت ان‏شاء‏الله از دستاوردهاى انقلاب و اهداف شهدا که همانا عزت، اقتدار، استقلال و امنیت کشور است، به ‏خوبى دفاع کنند.

 

این مقام مسؤول در ادامه تأکید کرد: مسؤولان محترم باید طوری عمل کنند و طوری سخن بگویند و به دشمن پیام دهند که می‏توان کشور را بدون توافق و حتى با فرض تشدید تحریم‏ها و با نگاه به درون هم به‏خوبى اداره کرد و این پیام باید به دشمن داده شود.

 

امام جمعه قیدار در پایان با هشدار به مذاکره کنندگان ارشد هسته ای کشور اظهار داشت: نباید این طمع در غرب به‏ وجود آید که ایران هر توافقى را بهتر از توافق نکردن مى‏داند، از این رو تیم مذاکره کننده هسته ای کشور خطوط قرمزی را که رهبر عزیز انقلاب مشخص کرده اند، مراعات کنند./949/ت302/ح

ارسال نظرات