۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۶۸۶۷۹
استاد حوزه علمیه:

مهم‌ترین عامل رشد انسان، جدا شدن از حرام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: مهم ترین رشد انسان جدا شدن از حرام است و با ترک محرمات دریچه های توفیق به روی مؤمنان باز می شود.
نماز جماعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، همه روزه مسجد حاج شهباز خان، میزبان نمازگزاران کرمانشاهی است.


پس از برپایی نماز ظهر و عصر، مراسم سخنرانی و مداحی برگزار می شود، سخنران این مراسم در نیمه اول ماه مبارک رمضان، حجت الاسلام علی اصغر ظهیری، استاد حوزه و دانشگاه و در نیمه دوم آیت الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری است.


حجت الاسلام ظهیری ظهر امروز پس از برپایی نماز جماعت ظهر و عصر، با اشاره به برکات و فضایل بی شمار ماه رمضان، عنوان داشت: در این ماه خداوند متعال، خوان رحمت خود را برای بندگان گسترده است و عقل حکم می کند که از این رحمت و برکت بی پایان خداوند، بهره برده و در جهت تقرب به او تلاش کنیم.


وی در ادامه افزود: روزه داری در این ماه از قدر و منزلتی والا در نزد خداوند برخوردار است و این منزلت زمانی افزایش می یابد که امساک معنوی نیز با امساک ظاهری همراه شود.


این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: شایسته است که افراد با ورود به ماه رمضان از اعمال ناشایست خود توبه کرده و روح خود را با دوری از افکار پلید و ریا و اعمال قبح و زشت، مطهر کنند.


حجت الاسلام ظهیری در ادامه با برشمردن برخی احکام دین برای نمازگزاران، تصریح کرد: پرهیز از نجاسات بر روحیه انسان تأثیرگذار است و عدم پرهیز از نجاسات سبب فشار قبر برای انسان می شود.


وی عنوان داشت: پیامبر اکرم (ص) با مصرف گرا بودن مخالفت می کردند و تأکید بسیاری بر فراگیری صنایع از سوی مسلمانان داشتند.


این استاد حوزه و دانشگاه جایگاه انفاق را در اسلام بسیار مهم دانست و تأکید کرد: در اسلام حتی افراد فقیر نیز به انفاق در راه خدا تشویق شده اند.


وی تصریح کرد: طبق آیات و روایات اسلام، مهم ترین رشد انسان جدا شدن از حرام است، با ترک محرمات دریچه های توفیق به روی مؤمنان باز می شود، ائمه اطهار علیهم السلام می فرمایند برای دوری از گناه باید به آثار شوم گناه و معصیت در زندگی توجه شود.


حجت الاسلام ظهیری در پایان با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، عنوان داشت: باید به عمق گناه توجه داشت و نه به ظاهر آن، گناهان دو جریمه دارند، یکی اخروی و دیگری دنیوی، چیزی که از گناه نصیب فرد می شود فقط رنج است.


لازم به ذکر است، این مراسم با جزء خوانی قرآن کریم از سوی قاریان مطرح و مداحی مداحان اهل بیت پایان یافت./857/پ202/ب4

ارسال نظرات