۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۱
کد خبر: ۲۶۸۸۳۰
کارشناس مسائل استراتژیک:

دشمن در توافقات به دنبال توقف قدرت ایران است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل استراتژیک، گفت: واقعیت این است که آمریکایی‌ها و کشورهای متحد با او در مذاکرات دنبال توافقی هستند که راهبرد قدرت‌یابی جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنند.
سراج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا سراج کارشناس مسائل استراتژیک، شامگاه یک‌شنبه در همایش «استکبار جهانی، مذاکرات هسته‌ای، تسلیم یا مقاومت» که به مناسبت سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به نگاه راهبردی مذاکرات هسته‌ای، گفت: واقعیت این است که آمریکایی‌ها و کشورهای متحد با او در مذاکرات دنبال توافقی هستند که راهبرد قدرت‌یابی جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنند.

 

وی افزود: شاخص‌ها نشان می‌دهد که روند قدرت‌یابی جمهوری اسلامی ایران بالاتر از تراز منطقه‌ای به ظهور و بروز رسیده است این روند باید برای جامعه خوب تبین شود تا حس غرور ملی اجازه توافق به هر شکل را ندهد.

 

قدرت آمریکا و  اسرائیل در منطقه رو به افول است

این کارشناس مسائل راهبردی، در ادامه صحبت‌های خود گفت: ما در حالی شاهد قدرت‌یابی ایران در منطقه هستیم که قدرت آمریکا، اسرائیل و متحدان آنها در منطقه رو به افول است، امروز می‌توان تصویر پیشرفت، عزت، اقتدار و امنیت را در روند قدرت‌یابی ایران به خوبی مشاهده کرد.

 

سراج، با اشاره به شاخص رشد علمی ایران در جهان، عنوان کرد: شاخص پیشرفت رشد علمی جمهوری اسلامی ایران در قیاس با رشد علمی دنیا نشان می‌دهد که ما در حوزه پیشرفت علمی روند صعودی، جهشی و قدرت‌یابی داشتیم، ایران در قدرت موشکی، سیلوی‌های پرتاب موشک، ساخت ماهواره، علم نانو، شبیه‌سازی، کشت سلول‌های بنیادی، ساخت سد و سایبری جز چند کشور محدود دارای این علوم پیشرفته است.

 

ایران با حرکت رهایی‌بخش محرومان از استکبار جهانی رتبه‌بندی آمریکا را به هم ریخت

این کارشناس مسائل استراتژیک، با اشاره به شاخصه قدرت‌یابی ایران از بعد عزت، ابراز کرد: ایران در حوزه عزت رتبه‌بندی آمریکا به عنوان سلطه‌گر را درباره سایر کشورها بر هم زده و با عدم سلطه‌پذیری آمریکا حرکت رهایی‌بخش محرومان از استکبار جهانی را به راه انداخته است.

 

وی با اشاره به بیداری اسلامی به عنوان شاخصه دیگر قدرت‌یابی ایران، بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران توانسته با وجود فشارهایی چون تروریست در منطقه با امداد الهی به عمق استراتژی خود یعنی بیداری اسلامی ادامه دهد و این استراتژی را به مدیترانه، خلیج عدن و دریای سرخ برساند، چگونه می‌شود کشوری به این قدرت‌ها دست یابد و در چارچوب مهار آمریکا عقب‌نشینی کند.

 

امروز رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در هیچ صورت‌بندی نظامی به پیروزی دست یابد

این کارشناس مسائل راهبردی، با اشاره به امنیت به عنوان تصویر بعدی قدرت‌یابی ایران، افزود: بعد از دفاع مقدس با وجود دو جنگ بزرگ در کنار خود امنیت کشور را حفظ کردیم با این روند قدرت‌یابی ایران قدرت آمریکا و اسرائیل رو به افول است، که امروز به اذعان بسیاری از کارشناسان رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در هیچ صورت‌بندی نظامی به پیروزی دست یابد.

 

سراج در ادامه گفت: امروز ارتش اسرائیل در رتبه متوسط قرار دارد اسرائیل در چهار جنگ پشت سر هم شکست خورده و عربستان نیز با وارد شدن به باتلاق یمن بینی خود را به خاک می‌مالد.

 

ایران با کمی صبر و استقامت به قدرت فرامنطقه‌ای جهش می‌کند

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: این روند قدرت‌یابی ایران و افول قدرت آمریکا نشان می‌دهد که ایران در شرایط ممتاز تاریخی قرار گرفته که با کمی صبر و استقامت به قدرت فرامنطقه‌ای جهش پیدا می‌کند در این شرایط آمریکا برای مهار این قدرت ایران تحریم‌ها را شروع کرد.

 

این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: آمریکا برای مهار قدرت ایران تلاش می‌کند که یک تغییر نگرش در درون ایران انجام دهد تا با اغنای خود مردم ایران بپذیرند که از هسته ای‌ شدن بپرهیزند و به عنوان قدرت برتر از مقاومت اسلامی حمایت نکند.

 

این کارشناس مسائل راهبردی، در ادامه عنوان کرد: آنها به این نتیجه رسیدند که برای اغنا ایران تحریم‌ها باید حفظ و دائمی شود تا تحریم ایران را به مذاکره کشاند، در فرمول جدید تحریم نه تنها از بین نمی‌رود بلکه افزایش می‌یابد.

 

آمریکا برای اغنای ایران در کنار تحریم تهدید را نیز افزوده است

وی افزود: آمریکا برای اغنای ایران در کنار تحریم تهدید را نیز اضافه می‌کند تا ایران در بازی تحریم و تهدید از وضعیت بد و بدتر ناگزیر وضعیت بد را انتخاب کند و راهبرد مهار قدرت ایران روی میز مذاکره عملیاتی شود.

 

سراج، در ادامه گفت: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا روند مذاکرات را آرام آرام به نقطه مطلوب خود برسانند تا جایی که در بندهای بعدی تعهدنامه حتی موشک‌های بالستیک شما را که یکی از عوامل برتری سازی است برای صلح خطرناک نشان دهند که ایران یا تحریم‌ها یا جنگ را بپذیرد.

 

این کارشناس مسائل استراتژیک، ابراز کرد: در برنامه‌ریزی آمریکا برای مهار ایران صرفا به تحریم و تهدید متوقف نمی‌شود بعد از این نوبت به مهار منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواهد رسید.

 

این کارشناس مسائل راهبردی، افزود: در حوزه مهار داخلی پشرفت و عزت را می‌شکنند بعد برای مهار منطقه‌ای در تصویر اقتدار به سراغ جنگ نیابتی می‌روند،  این جنگ نیابتی امروز کشورهای لبنان، عراق، سوریه، افغانستان و یمن را در برگرفته که اگر موفق شوند دامنه آتش آن متوجه ایران می‌شود.

 

سراج، گفت: اگر ما به توافق بد تن داده و آمریکا به توافق خوب دست یابد عملا ما خود را در معرض عملیات مهار قرار دادیم که می‌تواند در تراز قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مطرح باشد.

 

وی با اشاره به این‌که ما می‌توانیم در پیچ تاریخی تاثیرگذار باشیم، بیان داشت: ما می‌توانیم موازنه استراتژیک را به نفع جهان اسلام پیش ببریم، ما در حال تحقق این فرمایش امام راحل هستیم که فرمود: اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما روند عزت طلبی، پیشرفت خواهی، اقتدار طلبی و حفظ امینت را دنبال می‌کنیم این به معنای جنگ طلبی یا نگاه به جیب مردم نیست بلکه نگاه و توجه به منافع و اهداف ملی است امید که در این پیچ ما مغلوب دشمن نشویم./807/پ201/ب4

ارسال نظرات