۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۶۸۹۷۹
مشاور روحانیون و امور دینی استان مرکزی:

توسعه فرهنگ قرآنی نیازمند ایجاد فرهنگ وقف‌های قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ مشاور روحانیون و امور دینی استان مرکزی با بیان اینکه فرهنگ وقف باید در رسانه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: توسعه فرهنگ قرآنی نیازمند ایجاد فرهنگ وقف‌های قرآنی است و اگر ما آثار و برکات وقف را به‌‌ درستی ‌بین مردم تبیین کنیم قطعا این مهم نیز تحقق خواهد یافت.
حجت‌الاسلام احمد رضائيان مشاور روحانيون و امور ديني استان مرکزي

حجت‌الاسلام احمد رضائیان مشاور روحانیون و امور دینی استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و حرکت به سمت ایجاد وقف‌های قرآنی گفت: در حال حاضر ایجاد وقف‌های جدید در امور مختلف بویژه حوزه قرآنی به عنوان یک نیاز و ضرورت در جامعه دینی و اسلامی مطرح است.


موقوفات قرآنی باید ترویج و توسعه یابد

حجت‌الاسلام رضائیان با بیان اینکه موقوفات قرآنی در حوزه قرائت، تفسیر، چاپ قرآن و ... باید ترویج و توسعه یابد، بیان کرد: فرهنگ و مکتب ما برگرفته از قرآن است ولذا می‌طلبد مردم و مسؤولان ما نسبت به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.


حجت‌الاسلام رضائیان افزود: از گذشته تا به امروز موقوفات بسیاری در حوزه‌های مختلف در کشور به ثبت رسیده؛ ولیکن وقف در حوزه قرآن کمتر مورد توجه قرار گرفته که می‌طلبد نیت واقفان را بیشتر به این سمت هدایت کرد.


فرهنگ وقف باید در رسانه‌ها بیشتر مورد توجه قرارگیرد

وی با بیان اینکه فرهنگ وقف باید در رسانه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: توسعه فرهنگ قرآنی نیازمند ایجاد فرهنگ وقف‌های قرآنی است و اگر ما آثار و برکات وقف را به‌‌ درستی ‌بین مردم تبیین کنیم، قطعا این مهم نیز تحقق خواهد یافت.

 

اجرای صحیح نیات واقفان نقش مهمی در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی ایفا می‌کند

مشاور روحانیان و امور دینی استان مرکزی با اشاره به طرح تربیت حافظان اوقاف نیز اظهار کرد: سازمان اوقاف بواسطه موقوفات قرآنی که دارد و همچنین رسالتش در راستای احیای این موقوفات و عمل به نیات واقفان و اجرای صحیح نیات نقش مهمی در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی ایفا می‌کند.


حجت‌الاسلام رضائیان افزود: اجرای طرح تربیت حافظان قرآن و حرکت در راستای تحقق منویات رهبری پیرامون تربیت 10 میلیون حافظ قرآن یکی از مهم‌ترین اقدامات اوقاف در این راستا است که بسیار مثبت و ارزنده است.


مشاور روحانیون و امور دینی استان مرکزی گفت: اوقاف از دوران گذشته تاکنون در حوزه قرآنی فعالیت‌های مثمر ثمری داشته است؛ و لیکن طی این چهارسال با اجرای طرح تربیت حافظان، فعال‌تر از گذشته به میدان آمده و موفق نیز عمل کرده و قطعاً می‌تواند با برنامه‌ریزی بهتر و موفق‌تر نیز عمل کند./842/
ت302/ح

ارسال نظرات