۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۲۶۹۱۴۵
استاد حوزه علمیه:

اظهارات برخی مسؤولان بلندپایه مبنی بر جدایی قانون از دین اشتباه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که نگرش سکولار یا جدایی دین از سیاست یک نگاه فراماسونری و استعماری است، گفت: اظهارات برخی مسؤولان بلندپایه که مجری قانون هستیم و کاری به دین و اجرای آن نداریم، دیدگاهی اشتباه است.
فصلنامه دين و قانون

حجت‌الاسلام ایمانی، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: همراهی دین با سیاست و اجین شدن این دو با هم از مسلمات فقه و معارف اسلام است و اگر کسی با همین نیت کتاب فقه، طهارت، صلاة، زکات، خمس، جهاد و امر به معروف و نهی از منکر را مرور کند در این مباحث فقهی ردپای حکومت و سیاست را می‌یابد.

 

وی افزود: این نگرش سکولار یا جدایی دین از سیاست یک نگاه فراماسونری و استعماری است که بیگانگان قصد تحمیل آن را دارند تا از دین اسلام دینی شبیه به مسیحیت بسازند که فقط به درد روزهای یکشنبه و کلیسا بخورد؛ در بقیه ایام کار کسری و قیصر را به خود بسپار و کار دین را هم به همان کلیسا و روزهای یکشنبه.

 

این استاد حوزه، مسجد النبی را نخستین قلمرو حکومت دینی و سیاسی نبی خاتم(ص) عنوان کرد و افزود: نخستین اقدام پیامبر اکرم(ص) پس از ورودشان به مدینه منوره ساخت مسجد به عنوان مرکزی برای حکومت‌شان بود که از همان جا جنگ‌ها و قلمرو کشور اسلامی را اداره می فرمودند.

 

وی تصریح کرد: گرچه برای همه امامان معصوم(ع) فضای مناسبی به خاطر دشمنی بنی امیه و بنی عباس ایجاد نشد تا تشکیل حکومت دهند ولی با این حال از امام باقر و امام صادق(ع) نقل است که می فرمودند «اگر یار و یاور داشتم قطعا دشمنان را سرنگون کرده و حکومت تشکیل داده و در راس آن کشور اسلامی را اداره می کردم».

 

حجت‌الاسلام ایمانی دیدگاه‌های برخی از افراد بلندپایه در کشور که رنگ و بوی جدایی دین از سیاست می‌دهد را ادعایی اشتباه دانست و گفت: مطرح کردن مباحثی از این دست که ما مجری قانون هستیم و کاری به دین و اجرای آن در جامعه نداریم و اینکه قانون ما از دین ما جدا است، کاملا اندیشه غلطی است.

 

وی دین و سیاست را با هم اجین دانست و اظهار داشت: اگر کسی تصور بکند قانون یک حرف دارد و دین حرف دیگری به طور حتم در اشتباه است، چرا که قانون اساسی کشور ما از قرآن و روایات اهل بیت شریف پیامبر(ص) اتخاذ شده و دین و سیاست اجین در یکدیگر است.

 

استاد حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: کلام شهید مدرس که «سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست» بیانگر همین مطلبی است که امام راحل(ره) نیز از آن به خوبی یاد و با اندیشه ژرف و عمیق خود بر آن تاکید می فرمودند./936/ت302/ح

ارسال نظرات