۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۶۹۴۹۲
مخالفان استیضاح وزیر آموزش و پرورش:

استیضاح فانی در بهبود وضعیت فرهنگیان تاثیری ندارد/ دولت برای برطرف کردن مشکلات فرهنگیان تلاش کند

خبرگزاری رسا - مخالفان استیضاح وزیر آموزش و پرورش در تبیین دلایل مخالفت خود گفتند: اگر این استیضاح هم انجام شود معلوم نیست که وضعیت بهتر شود یا نه و ممکن است وضع بهتر نشود.
جلسه استيضاح وزير علوم در مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، غلامرضا تاجگردون که در سخنانی دلایل خود را برای مخالفت استیضاح علی اصغر فانی اینگونه بیان کرد: استیضاح حق نمایندگان است و باید به استیضاح سوای اینکه چه رای بیاورد یا نه توجه کافی صورت پذیرد.

 

وی افزود: ایراداتی که نمایندگان در ارتباط با وضعیت فرهنگیان و کمبودها در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش و معیشت فرهنگیان مطرح کردند ایرادات بجایی است، اما من این سوال را از اسیتضاح‌کنندگان وزیر آموزش و پرورش دارم که ما چرا استیضاح می‌کنیم و استیضاح چه ابزار و برای چه کاری است؟

 

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به نظر من استیضاح می‌تواند سه هدف را دنبال کند، یکی حرکت در جهت بهبود وضعیت موجود که عمده نمایندگان هم که با آنها صحبت می کردم به این موضوع اشاره داشتند که این استیضاح هم انجام شود معلوم نیست که وضعیت بهتر شود یا نه و حتی برخی می‌گفتند وضع بهتر نخواهد شد.

 

تاج‌گردون اظهار داشت: هدف دوم استیضاح حرکت یا جلوگیری از یک انحراف جدی در عملکرد وزیر نسبت به اختیارات و امکانات است و هدف سوم هم یک پاسخ به رفتار دولت است و من این نکته را می‌خواهم به نمایندگان بگویم که استیضاح امروز سه هدف را دنبال نمی‌کند.

 

وی اضافه کرد: فرهنگیان حق بزرگی بر ملت ایران دارند و دولت و مجلس باید برای مطالبه حقوق فرهنگیان تلاش کنند، معلمان از تبعیض رنج می‌برند زیرا می‌بینند که در دستگاه‌های دیگر مانند وزارت کشور، وزارت ارشاد، سازمان محیط زیست، سازمان ثبت احوال و حتی شرکت‌ها پرداختی به کارمندان فوق‌العاده بیشتر از معلمان است و حتی قانون مدیریت خدمات کشوری که در دوره هفتم مجلس برای یکسان‌سازی حقوق دستگاه‌ها تصویب شده بود به فراموشی سپرده شده است.

 

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم نیز در مخالفت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش نکاتی را بیان کرد.

 

وی اضافه کرد: البته شنیده‌ایم که دولت برای تمدید و اصلاح این قانون دست به کار شده که خواستاریم سریع‌تر اصلاحیه را به مجلس بیاورند تا تصویب شود و شاهد رفع تبعیض‌ها باشیم ولی به طور کلی این تبعیض‌ها به وزیر مرتبط نیست.

 

حجت الاسلام مصباحی‌مقدم گفت: افزایش 5هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش از سوی مجلس برای سال 94 کمک بزرگی به بهبود آموزش و پرورش بود ولی با توجه به بدهی سنگین این وزارتخانه به معلمان و بازنشستگان این بودجه کافی نیست و مشکلات همچنان پابرجاست.

 

وی افزود: 97درصد بودجه آموزش و پرورش حقوق و مزایای معلمان است، در حالیکه اجرای سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش هنوز نیاز به منابع دیگری دارد ولی اعتبار موجود نیست و سهم آموزش و پرورش از درآمد ملی کاهش یافته است که دولت و مجلس باید با رفع تبعیض بین دستگاه‌ها تدبیر کند تا بودجه آموزش و پرورش افزایش یابد.

 

این نماینده مجلس با اشاره به شرایط سخت دولت و واقف بودن مجلس از این شرایط گفت: با وجود شرایط سخت می‌توان با صرفه‌جویی در سایر بخش‌ها بودجه آموزش و پرورش را افزایش داد همانطور که دولت در سال گذشته 112درصد و سال پیش از آن 100درصد به آموزش و پرورش کمک کرد ولی هنوز جا دارد که از محل صرفه‌جویی‌ها به آموزش و پرورش کمک شود./858/

 

 

 

ارسال نظرات