۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۶۹۸۵۸
در مناسبت های مختلف صورت گرفت؛

اعزام 1200 مبلغ دینی به مناطق شهری و روستایی آمل

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل از اعزام 1200 مبلغ دینی در مناسبت های مذهبی سال به مناطق شهری و روستایی این شهرستان خبرداد.
اعزام مبلغ

حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با اشاره به فته تبلیغ و اطلاع رسانی و سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام راحل، گفت: در همه وظایف و ماموریت های محوله در بخش های قرآنی ، فرهنگی و دینی رشد بسیار چشمگیری داشتیم.


وی تصریح کرد: در بخش قرآنی صدور مجوزها و تأسیس مؤوسسات و مراکز قرآنی که تا پایان سال 92 به 40 مورد رسیده بود با تلاش های انجام شده در سال 93 این تعداد به 70 مورد افزایش یافته است که این امر نشان دهنده رشد رو به بالای فعالیت های قرآنی در سطح شهرستان است.


حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که برگزاری کلاس های هسته های فرهنگی جوان و بوستان معرفت و استمرار طرح های فرهنگی در سال تحصیلی با سهمیه هشت کلاس و افزایش کمی و کیفی آن در سال 93 با رشد 20 درصدی روبرو شدیم، افزود:  همین اتفاق خوب فرهنگی مجموعه همکاران ما را در جهت تلاش برای ارتقای فعالیت های متنوع فرهنگی برای نوجوانان و جوانان و در سطح شهر و روستاهای تحت پوشش بیش از پیش می کند.


عضو شورای فرهنگ عمومی آمل با برشمردن وظایف و مأموریت های فرهنگی توسط کارشناسان بخش های مختلف این نهاد فرهنگی، یادآور شد: برگزاری گفتمان های دینی و جلسات معرفتی برای اولیای دانش آموزان طبق سهمیه ابلاغی از طرف اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در سال 92، 30 مورد بوده است که با توجه به گستره جمعیتی شهرستان آمل در سال 93 برگزاری گفتمان های دینی و دیگر برنامه ها به 40 مورد افزایش یافته است.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: شناسایی 500 هیأت مذهبی و صدور قریب به 300 مجوز فعالیت برای هیأت های مذهبی شناسنامه دار و برگزاری حداقل پنج همایش منطقه ای و شهرستانی برای هیات های مذهبی در سال 93 برای این سازمان یک حرکت جهشی در بخش تشکل های دینی بوده است که جا دارد از تلاش همه همکاران در جهت  اجرا و انجام برنامه ها و ماموریت های سازمان تبلیغات اسلامی آمل در بخش های مختلف قرآنی ، فرهنگی و دینی تشکر و قدردانی کنیم.


وی ادامه داد: فعال سازی واحد مشاوره بانوان، برگزاری جلسات آموزشی مجمع الذاکرین ویژه برادران و خواهران، سرکشی از هیأت های مذهبی، اعزام گروه های جهادی مذهبی متشکل از روحانی، مداح و قاری هم از جمله فعالیت هایی بوده است که از سوی واحد تشکل های دینی در سال 93 و در این شهرستان به مرحله اجرا در آمده است.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با اشاره به برگزاری هشت همایش ویژه طلاب و روحانیان در سال گذشته افزود: این اداره در مناسبت های مذهبی، دینی و ملی در اعیاد و شهادت اهل بیت(ع) به طور میانگین هزار و 200 مبلغ را به مناطق مختلف این شهرستان اعزام کرد که با رشد 20 درصدی روبرو بودیم.

 
حجت الاسلام رمضانی با بیان این که اعزام مبلغان از شهرهای مقدس قم و مشهد در ماه های رمضان، محرم و صفر در سال 93 به تفکیک رمضان 300 نفر، محرم 200 نفر و دهه آخر صفر صد نفر بوده است، یادآور شد: در سال 93 اقامه نماز جماعت حداقل یک وعده در 138 مسجد  که در سال 92 نزدیک به 110 مسجد نماز جماعت یک وعده ای را اقامه می کردند.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل تصریح کرد: اعزام روحانی و امام جماعت برای اقامه نماز جماعت ظهر ادارات و  دستگاه های دولتی در سال 92، 38 مورد بوده است که این مورد در سال 93 به 44 مورد افزایش یافته و تعداد روحانی طرح هجرت و مستقر هم در سال 92، 32 مورد و در سال 93 به 36 مورد افزایش یافته است./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات