۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۲۶۹۸۸۰
همزمان با ماه رمضان؛

برگزاری محافل نورانی انس با قرآن در سراسر آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از برگزاری محافل نورانی انس با قرآن کریم در سراسر استان و با حضور قاریان برجسته کشوری و بین‌المللی خبر داد.
حجت‌الاسلام وحدت مشهوري‌نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در محفل انس با قرآن در امامزاده سیدحمزه تبریز اظهار داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی اقدام به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سطح استان می کند.


حجت الاسلام مشهوری با اشاره به حضور قاری برجسته مصری در استان خاطرنشان کرد: در همین راستا، از استاد یوسف احمد الازهری که از استاتید برجسته و از قاریان ممتاز مصر است، دعوت به عمل آمده تا در چند محل انس با قرآن کریم که در مساجد و بقاع متبرکه سطح استان برگزار می شود، شرکت و به تلاوت مجلسی قرآن کریم بپردازد.


وی هدف از برگزاری محافل نورانی قرآن کریم را بهره گیری بیش از پیش روزداران ماه مبارک رمضان از برکات عظیم قرآن کریم دانست و تصریح کرد: قرآن منشور سعادت بشریت در دنیا و آخرت است، اگر از مفاهیم و آموزه های این کتاب آسمانی فاصله بگیریم، قطعا هلاک خواهیم شد.


حجت الاسلام مشهوری با اشاره به برخی برنامه های قرآنی اوقاف در ماه رمضان اظهار داشت: محافل انس با قرآن کریم روز پنجشنبه 18 تیر ماه ساعت 18 قبل از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسین(ع) لاله تبریز و بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام خمینی(ره) کوی شهید یاغچیان و ساعت 24 همان شب در آستان مقدس امامزاده سیدحمزه (ع) تبریز برگزار می شود.


وی خاطرنشان کرد: همچنین محافل انس با قرآن کریم در روز جمعه 19 تیرماه قبل از نماز جمعه در مصلی شبستر و عصر همان روز ساعت 18 در  مصلی شهرستان مرند و بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهرستان جلفا به عنوان آخرین مقصد برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام مشهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که آموزش کودکان با مفاهیم قرآنی و حفظ و قرائت قرآن به صورت کاملا سازمان یافته به همت کانون های قرآنی در سطح استان در حال برگزاری است، گفت: آشنایی مردم با فرهنگ وقف از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است، چرا که وقف همیشه جاری است و منفعت آن بعد از مرگ نیز به واقف می رسد.


معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان، ادامه داد: وقف تبدیل فانی به باقی است و در حال حاضر وقف های دسته جمعی نیز برای مردم تعریف شده است تا هر کس با توجه به توان خود در این کار خیر شریک باشد، تبریز تنها شهری است که داری موقوفه ثبت جهانی شده است و موقوفه ربع رشیدی ثبت جهانی شده است./853/ت303/ب4

ارسال نظرات