۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۶۹۹۸۵
امام جمعه اردبیل:

برخی با سخنان نسنجیده خود دشمن را در مذاکرات جری‌تر می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل عامل اصلی گستاخی و جری شدن استکبار را حرف‌های نسنجیده برخی از مسؤولان دانست و گفت: سخنان نسنجیده و غیر منطقی برخی، غربی‌ها را در مذاکرات هسته ای جری‌تر کرده است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به فزون‌خواهی و چانه‌زنی‌های غیرمنطقی 1+5 ، گفت: دشمن قدار ما 36 سال است که در حق این ملت ظلم و جفا می‌کند و این بار در مذاکرات هسته‌ای خواسته‌هایی دارد که این خواسته‌ها جز نابودی علم و فناوری ایران چیزی را به دنبال ندارد.

 

وی با اشاره به ابعاد مختلف خواسته دشمن در مذاکرات هسته‌ای، افزود: همه مطالبات و خواسته‌های استکبار جهانی در حقیقت زیر سوال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی است چرا که آنها تلاششان بر این است تا با یک توافق بد قدرت بازسازی تأسیسات هسته‌ای را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند و همه چیز را به نفع خود تمام کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی سهم جمهوری اسلامی ایران را در تولید و فروش دانش و فناوری‌های جدید در عرصه جهانی یادآور شد و تصریح کرد: غرب تمایل دارد تا همچون کشورهای کوچک، جمهوری اسلامی ایران را نیز زیر سلطه او باشد.

 

امام جمعه اردبیل خواسته استکبار جهانی را توقف کامل تحقیقات علمی ایران بیان کرد و ادامه داد: ‌آنها می‌خواهند در سه مرحله تحریم‌ها را بردارند اما غافل از آنکه خواسته‌هایشان نامشروع است و دنیا نیز در مقابل رفتار ظالمانه آمریکا و غرب سکوت اختیار کرده به طوری که بیش از سه ماه است عربستان با حمایت غرب در یمن کشتار انسانی به راه انداخته و در صدد نابود کردن جامعه بشری است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، عامل اصلی گستاخی و جری شدن استکبار را حرف‌های نسنجیده برخی از مسؤولان دانست و گفت: سخنان نسنجیده و غیر منطقی برخی ها غربی‌ها را در این مساله هسته ای ایران جری‌تر کرده است.

 

وی از یک عده که مدام در مورد مذاکره هسته‌ای سیاه‌نمایی می‌کنند، به شدت انتقاد کرد و  گفت: کار اینها برخلاف فرمایش مقام معظم رهبری و برای مصالح سیاسی است.

 

حجت الاسلام عاملی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران امان‌نامه کفر و شرک را نمی‌پذیرد، بیان کرد: عده‌ای نیز در مذاکرات هسته‌ای دنبال سیاه‌نمایی هستند تا بر خلاف سیره رهبری عمل کنند که این مساله مورد پسند مردم نیست.

 

وی با اشاره به مطالبات نا حق و غیر منطقی غرب در قبال برنامه هسته ای ایران، گفت: مطالباتی هم چون دسترسی به ابعاد نظامی، بازجویی از دانشمندان هسته‌ای ایران و مطالبه بانک اطلاعات دانشمندان هسته‌ای، حکمیت آژانس و داشتن حق بازرسی در هر زمانی و در هر مکانی و توقف تحقیقات هسته‌ای و محرومیت از تولید دانش جهانی هسته‌ای که به منزله مرگ علمی برای کشور است را مطالباتی ویرانگر، تحقیر‌کننده و موجب ذلت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، اظهار کرد: با این مطالبات موضوعی به نام صنعت هسته‌ای و تکنولوژی هسته‌ای برای ایران باقی نمی‌ماند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به فرا رسیدن هفتم تیرماه سالگرد شهادت دکتر بهشتی و هفته قوه قضاییه از خدمات دستگاه قضایی در استان تجلیل کرد.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به روز ملی مبارزه با مواد مخدر، موفقیت در این باب را مرهون عزم عمومی دانست و افزود: از بزرگترین واجبات شرعی لزوم همکاری با مسؤولان در مبارزه با سوداگران مرگ است و اگر کسی اطلاعی داشته و قصور کند و به مسؤولان اطلاع ندهد، در محکمه الهی شریک جرم است./937/پ201/ب4

ارسال نظرات