۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۷۰۲۲۹
آیت الله ناصری:

مراد از وارد شدن ایمان در قلب انسان همان محبت اهل ‌بیت است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله ناصری گفت: گناهان حجاب است و در صورت توبه، اصلاح صفات رذیله و جایگزینی آن با صفات حمیده ایمان حقیقی وارد قلب ما می‌شود و در روایتی از امام صادق(ع) آمده که مراد و منظور از وارد شدن ایمان در قلب انسان در قرآن محبت اهل ‌بیت است.
آيت الله ناصري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله محمدعلی ناصری استاد اخلاق و رییس حوزه علمیه ولی عصر(عج) اصفهان ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد کمر زرین با بیان این که خداوند در 12 جای قرآن اعلام کرده که بندگان خود را دوست دارد، گفت: اگر خداوند بندگان خود را دوست نداشت به این میزان مهلت به انسان نمی‌داد.

 

وی با اشاره به آیاتی که پیرامون محبت خدا به بنده آمده تصریح کرد: خداوند گردن ناامیدی را زده و ناامیدی در درگاه الهی جایی ندارد بنابراین توبه کنید چرا که خداوند همه گناهان را می‌بخشد و از خدا بخواهید که توفیق گناه‌نکردن به شما بدهد.

 

آیت‌الله ناصری با اعتقاد بر این که کسی که خدا را دوست دارد گناه نمی‌کند، خاطرنشان کرد: انسان هرچه را که  دوست بدارد با همان محشور می‌شود و شفاعت برای روز قیامت است اما در عالم برزخ انسان بر اساس اعمال خود جایگاه پیدا می‌کند و بنابراین شفاعت مربوط به عالم برزخ نیست.

 

وی اظهار کرد: این که انسان ائمه را دوست دارد از الطاف الهی است و خداوند در قلب طاهر محبت اهل بیت را می‌گذارد اما قلب‌هایی که طینت، صفات رذیله و گناه در آن وجود دارد محبت اهل بیت یا کم‌رنگ شده و یا از بین می‌رود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با بیان این که هرکدام از صفات رذیله حجاب بر روی قلب است، ادامه داد: گناهان حجاب است و در صورت توبه، اصلاح صفات رذیله و جایگزینی آن با صفات حمیده ایمان حقیقی وارد قلب ما می‌شود و در روایتی از امام صادق(ع) آمده که مراد و منظور از وارد شدن ایمان در قلب انسان در قرآن محبت اهل ‌بیت است.

 

وی با تأکید بر لزوم خارج کردن محبت دنیا از قلب گفت: دنیا و اموال خوب است و داشتن مال اشکالی ندارد کما این که اهل بیت هم مال داشتند اما آنچه نکوهش شده محبت به دنیا است، دنیا محل و سکوی پرش انسان به سوی خدا است./939/پ202/ش

ارسال نظرات