۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۸
کد خبر: ۲۷۰۶۷۵
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

اسلام تأکید فراوانی بر حفظ آبروی مؤمن دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با سفارش بر مواظبت بر حفظ امانات و اسرار و آبروی مردم، گفت: در اسلام آمده است مال و آبروی مردم محترم است، از این رو ریختن آبروی شخص مؤمن، مانند ریختن خون او است.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان یکشنبه شب در جلسه تفسیر و ترجمه قرآن کریم در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که یکی از صفات مؤمنان امانتداری است، گفت: امانت ها به دو بخش قولی و مالی تقسیم می شوند.

 

وی افزود: اگر شخصی راز، رمز و سری را به ما سپرد، باید در حفظ آن کوشا باشیم، همانطور که خداوند به واسطه ستار بودن خود، رازهای همه را می داند و می پوشاند و بزرگان دین نیز در این زمینه بسیار سفارش کرده اند.

 

حجت الاسلام سلیمانی به اشاره به این که در روایات داریم اگر برخی آنهایی که از دنیا رفته اند، رازهایشان برملا شود، مردم اجازه دفن آنها در قبرستان مسلمانان را نمی دادند، گفت: به واسطه آنکه خداوند ستارالعیوب است و مردم بیشتر از خوبی های یکدیگر می دانند، از این رو هرکس که از دنیا می رود، برای او طلب مغفرت می کنند.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: شایسته است عیوب یکدیگر را بپوشانیم و آن را بر ملا نکنیم که این امر در بین نوجوانان نیز باید رعایت شود و با ارتکاب یک خطا، نباید آبروی او را بین دوستان و همکلاسی های او ریخت.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم یادآورد شد: در جامعه موارد بسیاری وجود دارد که شخصی گناهی را مرتکب می شود و آن گناه به صورت یک راز بین او و خدای او است و شاید به واسطه توبه، خداوند او را بخشیده باشد، اما مردم با برملا کردن آن راز، موجب فتنه در جامعه می شوند.

 

وی با اشاره به این که اسلام بر حفظ امانتداری در مال دیگران نیز بسیار سفارش کرده است، گفت: مالی که نزد ما امانت است باید حفظ شود و صحیح و سالم به دست صاحبش بازگردد.

 

وی یاد آورشد: امام سجاد(ع) می فرماید اگر شمشیری که پدرم امام حسین(ع) را با آن کشتند، به صورت امانت به من بدهند و بعد بازپس گیرند، من آن را صحیح و سالم به صاحبش برمیگردانم.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) می فرماید در چند چیز بین مسلمان و کافر تفاوتی نیست، ادامه داد: جواب سلام به مسلمان و کافر واجب است و همچنین رد امانت مسلمان و کافر برای انسان واجب دانسته شده است.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با سفارش بر مواظبت بر حفظ امانات و اسرار و آبروی مردم، گفت: در اسلام آمده است مال و آبروی مردم محترم است، از این رو ریختن آبروی شخص مؤمن، مانند ریختن خون او است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات