۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۷۰۹۱۳
رییس اوقاف و امور خیریه نکا:

گسترش مفاهیم قرآنی راه مقابله با هجمه های فرهنگی غرب است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا بر ضرورت ترویج مفاهیم قرآنی در بخش های مختلف جامعه تأکید کرد و گفت: بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی غرب گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه است.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه نکا

حجت الاسلام علی سلطانی، رییس اوقاف و امور خیریه نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا با اشاره به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و طرح اوقات فراغت در این شهرستان افزود: در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و دینی نیازمند مشارکت همه جانبه دستنگاه های مختلف متولی هستیم.

 

وی با بیان این که توجه به اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان بر عهده دستگاه های مختلف فرهنگی همچون اوقاف، تبلیغات اسلامی، ارشاد، آموزش و پرورش و موسسات فرهنگی نهاده شده است، اظهار داشت: قرآن و عترت محور همه فعالیت ها است و باید برنامه ریزی اصولی و منسجم در این رابطه انجام شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا گفت: اسلام نیز برای اوقات فراغت انسان برنامه مدون دارد که منظور از اوقات فراغت بیکاری نیست بلکه باید برنامه ریزی مناسب برای این دوران داتشه و به رشد و تعالی توجه شود.

 

حجت الاسلام سلطانی با اشاره به برنامه های مخفی دشمن علیه فرهنگ دینی، اسلامی و ارزش های ما اظهار داشت: پدران و مادران در این گردباد تهاجم فرهنگی بایستی خیلی سخت مواظب فرزندانشان باشند تا به انحراف کشیده نشوند و تنها راه نجات مانوس شدن با قرآن است فرزندانتان را با قرآن آشنا کنید تا با قرآن انس بگیرند که بی شک از طوفان سهمگین تهاجم غربی در امان خواهند بود.

 

وی ادامه داد: انسان باید در اوقات فراغت به صورتی برنامه‌ریزی کند که بتواند در هفته و یا ماه برای انجام اهداف مهم خود انرژی داشته و همیشه دچار کسالت دائمی نباشد و باید در این رابطه فرهنگ سازی مناسب از سوی دستگاه های متولی انجام شود.

 

رییس اوقاف و امور خیریه نکا با اشاره به برگزاری و آغاز طرح نشاط معنوی در شش بقعه شاخص این شهرستان گفت: امامزاده حسن(ع)، امامزاده مفید(ع)، امامزاده عبدالکریم و عبدالرحیم(ع) نوذرآباد، امامزاده عبدالله(ع) اطرب، امامزاده عبدالله(ع) میانگله و امامزاده محمود قلعه سر مجری برگزاری  طرح نشاط معنوی در نکا هستند.

 

حجت الاسلام سلطانی با بیان این که یکی از طرح های مهم اوقاف طرح نشاط معنوی است، افزود: این طرح برای اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان تهیه شده است که در بقاع متبرکه شاخص اجرا می شود که شامل کلاس های قرآنی، نقاشی، احکام و با تفکیک جنسیتی برادران و خواهران و همچنین اردوهای سیاحتی و زیارتی با برنامه های متنوع در این مراکز آموزشی است./1317/ت302/ب1

ارسال نظرات