۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۷۲۴۲۷
آیت الله نوری همدانی:

شب های قدر بهترین فرصت برای بندگی و توبه است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی به کشتار کودکان بی‌گناه در دوران جاهلیت مدرن اشاره کرد و گفت: خداوند در قیامت از دختران زنده به گور شده در زمان جاهلیت سابق و سقط جنین و کشتن کودکان بی‌گناه در دوران جاهلیت مدرن سؤال خواهد کرد.
پشت صحنه ضبط برنامه ماه مبارک رمضان آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در برنامه چشمه معرفت از سلسله سخنرانی‌های شب‌های ماه مبارک رمضان که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) اظهار داشت: امیرمؤمنان علی(ع) در نهج البلاغه به معاد و زنده شدن مردگان اشاره کرده و فرمودند «از کسانی نباش که بدون عمل صالح، در آرزوی بهشت و سعادت اخروی است و هیچ‌گاه توبه را با آرزوهای دور و دراز به تأخیر نینداز».

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر لزوم حداکثری از شب‌های قدر تاکید کرد و افزود: شب نوزدهم ماه رمضان، درهای رحمت الهی باز است و طبق برخی روایت‌ها در این شب، تقدیر انسان‌ها رقم می‌خورد؛ از این رو این شب برای توبه و توجه به خداوند مناسب است.

 

وی معاد و قیامت را از حقایق و واقعیت‌های عالم خواند و ابراز داشت: معاد، زندگی پس از مرگ، صراط، بهشت و جهنم، حقایقی است که در پیش روی ما قرار دارد؛ بنابراین باید برای رستاخیز عظیم جهانی که مقدمه برپاشدن قیامت است، مهیا شویم.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی به سوره تکویر اشاره و تصریح کرد: تکویر به معنای تاریک شدن خورشید است؛ هنگامی که نور تابان خورشید خاموش شود و ستارگان تیره و تار شوند، کوه‌ها از جای خود کنده شده و به حرکت در بیایند و کارهای دنیا تعطیل شود.

 

وی شعله‌ور شدن دریاها را از نشانه‌های قیامت خواند و گفت: آب دریاها از دو عنصر اکسیژن و هیدروژن تشکیل شده است که در آن هنگام به امر خدا این دو از هم جدا شده و دریاها مشتعل می‌شوند.

 

این مرجع تقلید به کشتار کودکان بی‌گناه در دوران جاهلیت مدرن اشاره و تصریح کرد: خداوند در قیامت از دختران زنده به گور شده در زمان جاهلیت سابق و سقط جنین و کشتن کودکان بی‌گناه در دوران جاهلیت مدرن سؤال خواهد کرد.

 

وی به روز حساب اشاره و ‌تأکید کرد: روزی که نامه عمل انسان‌ها برای خواندن باز می‌شود؛ به دو گروه صالح و فاسد تقسیم می‌شوند، آسمان از جای خودش کنده می‌شود، جهنم شعله‌ور شده و بهشت نزدیک می‌شود و مردم همه این حوادث را مشاهده می‌کنند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی به تجسم اعمال در قیامت اشاره کرد و گفت: علامه طباطبایی و شیخ بهایی به تجسم اعمال انسان‌ها در قیامت اشاره کرده‌اند؛ از این‌رو اعمال صالح هر فردی به صورت نعمت و اعمال قبیح و فاسدش به صورت عذاب‌ جهنم برایش مجسم می‌شود؛ چنان که در سوره زلزله به تجسم، محاسبه همه اعمال و نتیجه آنها در قیامت اشاره شده است./908/پ202/ج

ارسال نظرات