۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۷۲۹۴۶
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

لیالی قدر فرصتی برای رفع کاستی ها و کسب فضائل الهی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که لیالی قدر فرصتی برای رفع کاستی‌ها و کسب فضائل الهی است، گفت: شب قدر، شب قرآن است و در این راستا مسلمانان جهان اسلام باید در لیالی قدر از فرصت ها استفاده کنند و بیش از پیش از قرآن کریم بهره مند شوند.
حجت الاسلام چماني، معاون فرهنگي تبليغات اسلامي استان مرکزي

حجت الاسلام داوود چمانی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان داشت: لیالی قدر در شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم واقع شده است که طبق روایات به دست آمده احتمال این که شب بیست و سوم شب قدر باشد بیشتر است.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این مطلب که حقیقت ماه مبارک رمضان و شب های قدر به نزول قرآن باز می گردد، اظهار کرد: توجه به قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و شب های قدر از نکات بسیار لازم و ضروری است، از این رو مسلمانان در برابر این مصحف شریف دارای وظایف سه گانه صحت روخوانی و روان خوانی، تدبر در کلام وحی و تفهیم مبانی آن و عمل به فرامین کلام الهی هستند که باید در حد توان فرا گرفته و اجرایی کنند.

 

حجت الاسلام چمانی در ادامه به تشریح جامعه آرمانی اسلامی – شیعی پرداخت و گفت: جامعه آرمانی اسلامی و شیعی جامعه ای است که به آموزه های قرآنی و روایی توجه کرده و با مطالعه دقیق و کاربردی در زندگی خویش عملیاتی کنند.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، با بیان این که لیالی قدر فرصتی برای رفع کاستی ها و کسب فضائل الهی است، اظهار داشت: شب قدر شب قرآن است و در این راستا مسلمانان جهان اسلام باید در لیالی قدر از فرصت ها استفاده کنند و بیش از پیش از قرآن کریم بهره مند شوند.

 

وی با اشاره به این نکته که قرآن به عنوان کتاب الهی و ائمه معصومین(ع) به عنوان مدرسان و مفسران قرآن هستند، تصریح کرد: امامان معصوم آموزه های کلام وحی را به راحتی برای انسان تبیین و تشریح می کنند و ماه رمضان فرصتی بسیار استثنایی و ارزشمند است که بتوانیم راه کمال و سعادت را هموار کنیم.

 

حضرت علی(ع) به عنوان یک انسان کامل

حجت الاسلام چمانی شب قدر را شب کمال و انسان کامل دانست و عنوان کرد: حضرت علی(ع)  به عنوان یک انسان کامل مطرح است؛ چرا که ایشان به عنوان پدر ائمه معرفی شدند و نسبت به تمامی ائمه از عظمت بیشتری برخوردارند.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این نکته که جایگاه والای حضرت علی(ع) بر هیچکس پوشیده نیست، افزود: خداوند متعال در پاره‌ای آیات الهی به شأن و منزلت ایشان اشاره فرموده و دیگر ائمه معصومین نیز در روایاتی از ایشان به بزرگی و عظمت یاد می‌کنند.

 

حجت الاسلام چمانی با یادآور شدن این مهم که حضرت علی(ع) دارای لقب ابوالائمه(پدر همه ائمه) است، گفت: لقب امیرالمؤمنین از االقابی است که در آخرین حج پیامبر در سرزمین مکه از سوی جبرئیل، امین وحی از طرف خداوند متعال به پیامبر نازل شده ابلاغ شد و خداوند فرمان دادند همه کسانی که در آن جمع حضور دارند با حضرت بیعت کنند.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان مرکزی بابیان این که نبی مکرم اسلام(ص) اولین فردی بودند که به آن حضرت سلام کرده و ایشان را با عنوان امیرالمؤمنین خواندند، افزود: از آن پس تمامی افرادی که در جریان غدیر خم حضور داشتند فوج فوج به خدمت حضرت علی(ع) رسیده و ایشان را با نام مبارک امیرالمؤمنین خطاب کرده و سرانجام بیعت می کردند، که این مهم نشان از جایگاه والای آن حضرت دارد.

 

حجت الاسلام چمانی ضمن اشاره به این مطلب که امامت رسمی مولای متقیان علی(ع) از واقعه غدیرخم آغاز شده است، تصریح کرد: امیر دارای مقام امامت و خلافت است و تمامی افرادی که در واقعه خم به آن حضرت بیعت کردند به این امر مهم واقف بودند؛ چرا که مولا در سخن معروف پیامبر که فرمودند «من کنت مولا فهذا علی مولا» در قالب دوستی و رفاقت تعبیر نمی شود؛ بلکه در معنای بزرگ سرپرست امت معنا و محقق می شود.

 

رسالت علی(ع) در امتداد رسالت پیامبر و خط سیر رسالت الهی

وی رسالت علی(ع) را در امتداد رسالت پیامبر و خط سیر رسالت الهی دانست و افزود: بدون تردید اگر رسالت و امامت ایشان دستخوش آسیب از سوی برخی عوامل فرصت طلب و منفعت جو قرار نمی گرفت جامعه اسلامی با این آسیب های کنونی و تفرقه روبه رو نبود و همه در سایه و حول محور قرآن کریم و ائمه معصومین به همدلی و همزبانی واحد می‌رسیدیم.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه، بر لزوم تحلیل و واکاوی مکتب شیعه تأکید کرد و افزود: اگر تحلیل و بررسی بر مکتب شیعه از صدر اسلام تاکنون داشته باشیم یکی از شاخصه ها، قوام و سرمایه های مکتب تشیع ولایت ائمه طاهرین علی ابن بیطالب(ع) است؛ چرا که دشمنان همواره سعی کردند تا مسلمانان را از این ولایت دور کنند؛ اما این مهم با گوشت و خون آنان آغشته شده و به این سادگی جدایی پذیر نیست. /842/ت302/ح

ارسال نظرات