۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۲۷۴۰۴۸
رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی:

مبلغان برای نشر دین، خود را مجهز به سلاح علم و تقوا کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با بیان این که معارف دینی امروزه از دریچه شبکه ها و رسانه های مکتوب دیداری و شنیداری به مردم جامعه در حال عرضه است، گفت: مردم برای کسب معارف دینی و ارزش های اسلامی به دنبال مبلغی می‌روند که خود را مجهز به سلاح تقوا و علم کرده است، زیرا که این دو سلاح سبب نفوذ در دل مردم می‌شود.
حجت الاسلام علي اکبر روحاني مقدم

حجت الاسلام علی اکبر روحانی مقدم، مدیر مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که  یکی از فرصت های  بسیار ارزشمندی که در طول سال بر اساس گفته خداوند سبحان وجود دارد، رمضان است، اظهار کرد: اگر ما به عنوان نهاد های ارزشی ومذهبی و نهاد هایی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند،  بخواهیم از این فرصت استفاده کنیم زمینه آن نسبت به ماه های دیگر فراهم بوده و باید استفاده بهینه را از آن کرد.


مدیر مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با اشاره به حجم تماس ها در ماه رمضان تصریح کرد: در مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی تماس‌های سازمان و سؤالات دینی مردم در ماه رمضان نسبت به سایر ماه ها چهار برابر می شود و این نشان می دهد که گرایش های مردم نسبت به مسائل دینی و فرصت های مذهبی  قوی تر شده است.


تزریق ارزش های دینی از دریچه هنر در میان مردم ماندگاری آن را دوچندان می کند

وی ادامه داد: وضعیتی که در حال حاضر در کشور ما نسبت به مسائل قرآنی وجود دارد، وضعیت مطلوب و مورد رضایتی نبوده و برای رسیدن به آن باید از ابزار روز در نهاد های مختلف استفاده کرد تا به کمک آن معارف دینی را با علایق و سلایق معرفتی به مردم تزریق کنیم. همچنین لازم است تا مباحث ارزش های دینی را ورای هر قشری به جامعه تبیین کنیم.


حجت الاسلام روحانی مقدم با بیان این که اگر ما همه مخاطبان را در یک چشم انداز و یک سطح  ببینیم؛ این مهجوریت قرآنی را برای همه در یک سطح توصیف کرده ایم، گفت: با چنین توصیف هایی هرگز به ملاک های دینی نمی توانیم برسیم. همچنین هر چه معارف قرآنی را در قالب های مختلف در میان مردم رواج دهیم، به تبع آن گرایش مردم نسبت به چنین معارفی بالاتر رفته و اگر از قالب هنر معارف دینی را ترویج دهیم مباحث دینی ماندگار تر می شوند.


مدیر مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با بیان این که معارف دینی امروزه از دریچه شبکه ها و رسانه های مکتوب دیداری و شنیداری به مردم جامعه در حال عرضه است، خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های هر مبلغی این است که نباید منتظر کسی بماند و باید به سراغ مردم برود. نکته دیگر این که هر چه قدر مبلغ خودش را در جمع مردم خودمانی تر ببیند قطعا مردم هم بهتر با آن ها جوش می خورند و تعامل می کنند و این یکی از سیره های اهل بیت(ع) است.


کاهش چشمگیر جرم و جنایت در ماه رمضان  تبلور شناخت هنجارهای دینی است

وی افزود: اگر چه در حال حاضر ما در مساجد و کانون های فرهنگی روحانیونی که اهل تعامل با مردم هستند را داریم اما باز هم  باید موقعیت زمانی و مکانی در تبییین معارف را نیز در نظر بگیریم. دیگر این که مردم به دنبال مبلغی می روند که خود را مجهز به سلاح تقوا و علم می کند تا در دل مردم نفوذ کرده و بتواند تبلیغ را انجام دهد.


حجت الاسلام روحانی مقدم با بیان این که دین اسلام جامع ترین دین ممکن است، یادآور شد: من همواره به این نکته اشاره میکنم که تبع انسانی در هر امر دنیوی به دنبال جدید ترین ها بوده و برای همین منظور باید به دنبال دین اسلام رفت زیرا که این دین به عنوان کامل کننده تمام ادیان الهی مطرح بوده است و در تبلیغ دین باید به سراغ دین اسلام که جامعیت دارد برویم و از هر گونه مسائل متزلزلی که پایه های معارف و ارزش هایمان را تخریب می کنند، فاصله بگیریم.

 

مدیر مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی ادامه داد: امروزه هر چه قدر که بیش تر بتوانیم ارزش های دینی را به دیگران و جامعه پیرامونمان منتقل کنیم، کارکرد های دین اسلام را بهتر نشان داده ایم، به همین جهت هر چه اندازه ما در نهادینه سازی ارزش ها تلاش کنیم، آرامش مردم نیز بیش تر می شود؛ به تبع آن آمار جرم و جنایت در ماه رمضان به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده و مردم با هنجار ها عمیق تر آشنا می شوند./864/ت302/ح

ارسال نظرات