۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۷۴۱۲۱
امام جمعه بیرجند:

پوشش غربی، هویت اسلامی جوان مسلمان را به سخره می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که پوشش غربی، هویت اسلامی جوان مسلمان را به سخره می گیرد، گفت: پوشیدن لباس‌های غربی و استفاده از مدل های موی نامناسب توطئه دشمن برای از بین بردن هویت اسلامی است.
علي رضايي امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبیَ ظهر امروز در همایش حجاب و عفاف در جمع بانوان بسیجی و فرهیخته خراسان جنوبی با بیان این‌که پوشش غربی هویت اسلامی جوان مسلمان را به سخره می گیرد، گفت: ‍پوشیدن لباس‌های غربی و استفاده از مدل های موی نامناسب توطئه دشمن برای از بین بردن هویت اسلامی بوده و جوانان مؤمن همانطور که به سبک زندگی اسلامی اهمیت می‌دهند باید نسبت به پوشش خود نیز حساس باشند.

 

وی با اشاره به اصل دشمن شناسی در دنیای امروز افزود: دشمن شناسی در دنیای امروز یک اصل ویژه و مهم به شمار می رود و در قرآن بیش از 150 آیه به اهمیت دشمن شناسی پرداخته شده چرا که اگر دشمن را نشناسیم نمی توانیم با آن مقابله کنیم و شناخت تهاجم فرهنگی دشمن هم یکی از اجزای مهم تئوری دشمن شناسی است.


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اوضاع سیاسی و اجتماعی در زمان امام حسن تصریح کرد: در زمان امام حسن مردم معاویه را به عنوان دشمن نمی پذیرفتند، برای همین برای جنگ علیه معاویه امام را یاری نمی کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی ادامه داد: اما در زمان امام حسین(ع)، دشمن شناخته شده بود چرا که مردم آشکارا فساد یزید را مشاهده می کردند و از بی غیرتی او به ستوه آمده بودند به همین دلیل به مقابله با او پرداختند.

 

وی از جوانان مسلمان و به ویژه بانوان خواست تا از زندگی امام حسن(ع) الگو بگیرند و در رفتار و منش، طرز پوشیدن و حتی خوردن نیز از الگوهای دینی و بزرگان اسلامی تبعیت کنند و حاضر نشوند پوشش غربی که نماد بارز مقابله با هویت اسلامی است را بر تن کرده و با بدن های عریان و نیمه عریان در جامعه حاضر شده و موجب تحریک نسل جوان و افزایش فساد و بی بندوباری در جامعه و در نهایت از میان رفتن کانون گرم خانواده شوند.

 

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: سبک زندگی غربی پوشیدن لباس هایی با اراجیف و کلمات زشت آمریکایی برازنده جوان مسلمان ایرانی نیست چرا که شیعه خود باید پیرو سبک زندگی دینی و اسلامی باشد و در تولیدی های ایران باید جلوی این جملات زشت و زننده با تولیدات خوب و اصیل ایرانی گرفته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی افزود: خانواده‌ها و به ویژه مادران باید دقت داشته باشند چرا که تربیت تنها رفتاری است و به صورت گفتاری نتیجه بخش نیست و 85 درصد عبرت آموزی تنها از طریق تربیت رفتاری حاصل می‌شود بنابراین خانواده‌ها باید نسبت به لباس‌ها و اسباب‌بازی هایی که برای فرزندان خود تهیه می‌کنند حساس باشند.

 

وی به خانواده ها توصیه کرد: به یکدیگر در خانه احترام بگذارند و شخصیت یکدیگر را حفظ کنند و با جوانان خود دوست باشند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در ایران والدین برای صحبت کردن با فرزندان تنها یک ربع وقت می گذارند و این برای خانواده مسلمان فاجعه بار است.

 

وی با اشاره به اهمیت مطالعه در زندگی گفت: رهبر معظم انقلاب با مشغله های بسیار زیاد مجموعه آثار دفاع مقدس که دو سال پیش هفت هزار و 300 جلد بوده است را مطالعه کرده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد جوانان ولایتمدار به تبعیت از رهبری در حوزه مطالعه و ترویج کتابخوانی مسؤولیت سنگینی بر دوش دارند.

 


امام جمعه بیرجند بالا بودن سن ازدواج را خطر اساسی در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: سن ازدواج در کشور افزایش یافته و جمعیت جوان کشور رو به پیری رفته است و فرزندان خانواده ها رو به کاهش هستند و اگر جمعیت پیر شود دیگر انگیزه ها رو به کاهش می رود و پیشرفت‌ها متوقف می‌شود بنابراین بر خانواده‌ها افزایش فرزند و فراهم کردن بستر ازدواج نسل جوان لازم و ضروری است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات