۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۷۴۲۱۴
استاد حوزه علمیه:

خوشبختی و سعادت حقیقی در کسب تقوا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام مهدی کرمان با اشاره به عوامل دروغین سعادت و خوشبختی، گفت: پول، موقعیت اجتماعی و مدرک نشانه سعادت انسان نیستند؛ بلکه سعادت حقیقی تنها در تقوای الهی و تزکیه است.
حجت الاسلام اصغر عسکري امام جمعه جيرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام اصغر عسکری، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در مراسم سخنرانی بیست و ششمین روز ماه مبارک رمضان که در مسجد جامع کرمان برگزار شد، با اشاره به عوامل دروغین سعادت و خوشبختی، گفت: پول، موقعیت اجتماعی و مدرک نشانه سعادت انسان نیستند؛ بلکه سعادت حقیقی تنها در تقوای الهی و تزکیه است.

 

وی با اشاره به زندگی قارون، گفت: قارون صاحب گنج عظیمی بود، ثروتمند بود؛ اما سعادتمند نبود.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این که کسب علم، دانش و مدرک سبب سعادت نیست، خاطر نشان کرد: بلعم باعورا دانشمند بنی اسرائیل بود ولی قرآن کریم از او به سگ بهانه گیر، پارس کننده و پرصدا یاد می کند.

 

وی با اشاره به عوامل کسب سعادت و خوشبختی، اظهار داشت: خداوند متعال در سوره «الشمس» پس از آن که با یازده بار قسم خوردن، افکار و اذهان را به سوی خود جلب کرده است، تنها راه سعادت را اصلاح نفس و تزکیه می داند.

 

وی با اشاره به علت خلقت، خاطر نشان کرد: فلسفه بعثت انبیا و نزول قرآن و حتی خلقت انسان تزکیه و رستگاری است.

 

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به فلسفه عبادت خدا، گفت: همه اعمال و عبادات ما برای اصلاح نفس و تزکیه است و در واقع هدف اصلی از تقوا، فلاح و رستگاری است.

 

وی با اشاره به نقش قرآن در سعادت و خوشبختی انسان، گفت: کسب علوم قرآنی مقدمه تزکیه و سعادت حقیقی است و باید با قرآن ارتباط برقرار کنیم.

 

این کارشناس مسائل مذهبی به بیان آیاتی از قرآن کریم پرداخت و گفت: شرط اصلی تماس با قرآن و بهره مندی از آن طهارت ظاهری و باطنی است.

 

وی افزود: خوشبختی ما در این نیست که تحصیل کرده یا دارای شان اجتماعی باشیم؛ بلکه سعادت ما در کسب تقوا است و هر انسانی با هر منزلت اجتماعی می تواند به این هدف برسد.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم و مقام انسان در عرش الهی، گفت: وقتی ما نمی توانیم زبان و چشم خود را از گناه و لهو حفظ کنیم، حال چگونه می خواهیم صاحب اسم اعظم الله باشیم و از آن مواظبت کنیم.

 

حجت الاسلام عسکری در پایان با اشاره به اینکه مومنان باید فرصت ماه مبارک رمضان را غنیمت بشمرند، گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای خود سازی و تزکیه است و عید فطر جشن سازندگی و رستگاری است.

 

لازم به ذکر حجت الاسلام عسکری در ابتدا جلسه با بیان یک مسأله شرعی، گفت: براساس روایات ائمه اطهار، ثواب یاد گرفتن یک مسأله شرعی در ماه رمضان، به اندازه ختم چهار 10 مرتبه ختم قرآن است./9704/پ202/ب4

ارسال نظرات