۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۲۷۴۲۸۲
مسؤول فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی اردیبل:

حجاب ارزنده ترین زینت برای یک زن مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، پوشش دینی را یک فرهنگ دانست و گفت: حجاب ارزنده ترین زینت برای یک زن مسلمان است که باید در جهت ترویج آن برنامه ریزی مناسبی انجام شود.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سارا حقی، مسؤول امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در جمع مبلغات این اداره کل به مناسبت فرا رسیدن روز ملی حجاب وعفاف، گفت: پوشش دینی یک فرهنگ است وحجاب ارزنده ترین زینت برای زنان مسلمان محسوب می شود و تحقق آن نیازمند حرکت‌های فرهنگی سازنده‌ای است که از جمله آن تشویق، فعالیت های علمی، فرهنگی وهنری، ترویج فرهنگ غیرت، توصیه به حجاب و نهی از بی حجابی و جلوه گری، خانواده، شناخت وپیروی الگو های الهی است.

 

وی افزود: تشویق همواره به ‌عنوان اصل مهم در جهت تربیت اسلامی توصیه و استفاده شده است چرا که یکی از دلایل ذکر نعمت‌های بهشتی در آیه‌ها و روایت‌ها، بعد تشویقی آن است که تأثیر بسزایی بر گرایش مردم به احکام دین و پرهیز از گناهان دارد.

 

حقی تصریح کرد: ماهیت تشویق‌ها متنوع است، از جمله بار عاطفی، مالی، تشریفاتی، شغلی، سیاسی، علمی و مانند آن که از تمام این موارد می‌توان در ترویج فرهنگ حجاب بهره گرفت.

 

وی بیان داشت: عامل دیگر ترویج فرهنگ حجاب دینی، فعالیت‌های گسترده علمی، فرهنگی و هنری مربوط به حجاب در تمام سطوح فکری جامعه است، ارائه پوستر، نشریه و به‌ویژه کتاب‌های مفید به افراد جامعه، از زن و مرد گرفته تا دختران و پسران می‌تواند سبب ارتقای سطح آگاهی آنها در این زمینه شود.

 

حقی افزود: بدون شک، زن با هر تفکر و عقیده‌ای که باشد به نظر و سلیقه همسر خود در انتخاب‌ها توجه دارد که از جمله آنها انتخاب لباس و نوع وضع ظاهری است و با توجه به این واقعیت، ترویج فرهنگ غیرت در میان مردان به ترویج و تحقق پوشش دینی در جامعه کمک می‌کند و موجب استحکام و دوام پیوندهای خانوادگی می‌شد

 

مسؤول فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، گفت: یکی دیگر از راه‌های عمومی ترویج پوشش دینی در جهت استحکام خانواده و اجتماع، توصیه به حجاب و نهی از بی‌حجابی است.

 

وی اظهار داشت: محیط خانواده نقشی بسیار مهم در حجاب یا بی‌حجابی دختران دارد و ازاین‌رو، باید به آموزش خانواده‌ها در این باره توجه جدی شود چرا که اگر پدر و مادر حجاب دینی و آثار مثبت و فایده‌ها و نقش آن را در سلامت و حفظ همه جانبه شخصیت دختران خود بدانند و اینکه حجاب یک حکم الهی است که در قرآن به آن اشاره شده است، به یقین، می‌کوشند تا فرزندان خود را هم با فرهنگ الهی حجاب همراه سازند.

 

حقی با بیان شناخت ابعاد وجودی و اعتقادی حضرت فاطمه زهرا (س) به‌عنوان الگوی صالح و شایسته زنان خاطر نشان کرد: خداوند متعال نیز ایشان را برای هدایت زنان عالم برگزید و در این خصوص یک اصل مهم است و باید به طرز جامع و حساب شده‌ای زنان را با این امر آشنا ساخت چرا که وقتی دختران و زنان بدانند فاطمه، دختر رسول الله و حجت خداست و سخنان و اعمال او معیار الهی حرکت‌های زندگی است و عفاف و حجاب از ویژگی‌های بارز الهی او به شمار می‌رفت، طبعاً از حضرت زهرا(س) که جز به خواست خداوند عمل نمی‌کرد،پیروی خواهند کرد تا به عزت دنیا و سعادت آخرت دست یابند.

 

وی به اهمیت تبیین حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و گفت: بیان ارزش حجاب و عفاف و مشکلات بی حجابی در جامعه ضروری است تا از این طریق مساله حجاب در جامعه توسعه یابد.

 

حقی به وظیفه خانواده ها و مدارس در ترویج حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: مدارس و خانواده ها نقش مهمی در ترویج حجاب و عفاف دارند و اگر در دوران کودکی و نوجوانی مساله حجاب در بین دختران تبیین شود و اهمیت این امر مهم بازگو شود قطعا شاهد گسترش حجاب کامل در جامعه خواهیم بود./937/پ202/ب4

ارسال نظرات