۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۷۴۳۱۰
حجت الاسلام وطن خواه:

حجاب و عفاف مختص زنان نیست/ دولت در برخورد با بی‌حجابی سخت‌گیری کند

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم، با اشاره به این که حجاب و عفاف مختص به زنان نیست بلکه مردان جامعه ما هم بایستی به این بحث اهمیت دهند، خاطر نشان کرد: آقایان به خصوص جوانان هم بایستی در پوشش خود دقت کنند و از لباس های غیر اسلامی و زننده بپرهیزند.
حجاب و عفاف

حجت الاسلام حسن وطن خواه، از استادان اخلاق حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: حجاب بهترین زینت برای انسان محسوب می شود همان گونه که در یکی از دعاهای ماه مبارک رمضان می خوانیم «اللهم زینی فیه بالستر و العفاف» خداوندا ما را با پوشش و حجاب مزین کن.

 

وی ادامه داد: یکی از مزایای پوشش و حجاب همین زیبایی ظاهری است و هر چه قدر این حجاب کامل تر باشد زیبایی هم بیشتر است؛ اگر حجاب نباشد هم زیبایی ظاهری انسان از بین می رود و هم حیای باطنی نابود می شود.

 

حجت الاسلام وطن خواه با اشاره به این که انسان دارای دو بعد روحانی و جسمانی است، افزود: بدون شک اهمیت بُعد روحانی انسان به مراتب از بعد جسمانی بالاتر است در حالی که با بد حجابی و توجه صرف به بعد جسمانی، انسان روز به روز از بعد روحانی و عقلانی خودش فاصله می گیرد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه بایستی حجاب را در جامعه فرهنگ سازی کرد، گفت: اول آن که بهترین زمان برای فرهنگ سازی حجاب، زمان کودکی است و دوم این که برای دخترانی که تازه به سن تکلیف رسیده اند فلسفه و حکمت حجاب را بیان کنیم و با بیان نرم و مناسب و دعوت به خواندن کتب حجاب مثل «کتاب حجاب در اسلام» شهید مطهری و تشویق، آن ها را به حجاب دعوت کنیم.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم، در ادامه با اشاره به وظیفه مهم دولت و حکومت در اجرای حجاب و عفاف در جامعه، ابراز داشت: دولت همانند سخت گیری های دیگری که در از بین بردن منکرات می کند، برای از بین بردن بی حجابی و توجه بیشتر زنان به حجاب و عفاف سخت گیری و برنامه های بیشتری را اعمال کند.

 

وی با اشاره به این که حجاب و عفاف مختص به زنان نیست بلکه مردان جامعه ما هم بایستی به این بحث اهمیت دهند، خاطرنشان کرد: آقایان به خصوص جوانان هم بایستی در پوشش خود دقت کنند و از لباس های غیر اسلامی و زننده بپرهیزند.

 

حجت الاسلام وطن خواه در پایان اظهار داشت: چرا جوانان ما از فرهنگ غرب پیروی کرده و از فرهنگ ما تبعیت نمی کنند، در حالی که فرهنگ ما یعنی فرهنگ اسلام اصیل است و برگرفته شده از قرآن و روایات است./1330/پ202/ف

ارسال نظرات