۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۲۷۴۳۱۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

فرهنگ عفاف و حجاب تضمین کننده سلامت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، فرهنگ عفاف و حجاب را تضمین کننده سلامت جامعه دانست و ادامه داد: متأسفانه در برخی مقاطع شاهد بی توجهی دولت ها به این اصل مهم بودیم.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از بانوان با مهم ارزیابی کردن مسأله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی بر ضرورت رعایت این اصل الهی در بخش های مختلف جامعه تأکید کرد.

 

وی حجاب را مایه سربلندی و افتخار بشر دانست و با بیان این که یکی از شیوه های استبداد و تسلط بر جهان که از سوی مستکبران و زورگویان عالم در حال انجام است، سست کردن مقوله حجاب و عفاف در بین ملت ها است، افزود: بی شک کم رنگ شدن و از بین رفتن عفاف و حجاب در میان جوامع موجب از هم پاشیدگی خانواده خواهد شد.

 

امام جمعه قائمشهر افزود: عدم رعایت حجاب و عفاف افزون بر سست شدن بنیان خانواده، رواج بی بند و باری، پایین آمدن بهره‌وری نیروهای انسانی، شیوع انواع بیماری های روانی، از بین رفتن قدرت تفکر و تأمل را در پی دارد و رعایت آن می تواند از بسیاری ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در ایران اسلامی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه راه های مختلفی وجود دارد، از جمله این که همه دستگاه‌ها موضوع حجاب و عفاف را در اولویت برنامه‌های خود قرارداده و روش‌های اجرایی و ضوابط خاص در مورد پوشش و نوع لباس را ابلاغ کنند.

 

وی با اشاره به این که دولت ها نقش بسیار مهمی در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بر عهده دارند، افزود: دولت ها به همان نسبتی که برای رفاه و معیشت زندگی مردم وظیفه دارند به همان نسبت هم برای مسائل اخلاقی و رفتاری جامعه تکلیف مهمی بر عهده دارند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، فرهنگ عفاف و حجاب را تضمین کننده سلامت جامعه دانست و ادامه داد: متأسفانه در برخی مقاطع شاهد بی توجهی دولت ها به این اصل مهم بودیم.

 

وی با بیان این که عفاف وحجاب در نظام هستی یک اصل ضروری و ریشه دار است، ادامه داد: هم عقل بر آن حاکم است و هم شرع و پیدا است که هیچ عاقلی نمی پسندد که بانوان یا آقایان وضع پوششان در جامعه به گونه ای باشد که برای جنس مخالف وسوسه انگیز باشد چرا که چنین وضعی در جامعه مصداق فتنه خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ملاک ارزیابی دولت در بحث حجاب و عفاف را چنین بیان کرد: همیشه ارزیابی ها بر اساس معیارهای شرعی وقانونی باید سنجیده شود، اما متأسفانه در مسائل فرهنگی و رفتاری احساس مسؤولیت جدی در متصدیان دولتی و فرهنگی دیده نمی شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات