۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۷۴۵۹۱
مدیر حوزه علوم اسلامی مرکز بوشهر:

جامعه اسلامی نیازمند افراد صالح مصلح است

خبرگزاری رسا - حجت‌الاسلام حسینی گفت: دین ما صالح مصلح می‌خواهد و صالحی که فقط اهل نماز باشد و به راه اهل‌بیت طهارت کاری نداشته باشد، را نمی‌خواهد؛ خیلی از انسان‌ها افراد خوب و صالحی هستند، اما به خاطر اینکه خود را رشد معنوی و علمی نداده‌اند، نمی‌توانند هیچ‌کس را بالا بکشانند که این برای مسلمان، نقطه ‌ضعف است.
حجت الاسلام سيدعبدالجليل حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام سید عبدالجلیل حسینی، مدیر حوزه علوم اسلامی مرکز بوشهر، صبح امروز در جمع خواهران دانشجوی بسیجی با اشاره به شاخصه‌های صالح مصلح، گفت: ما در ماه رمضان می‌خواهیم تزکیه نفس، قدم گذاشتن در راه حق و خودسازی را انجام دهیم، همچنین می‌خواهیم رابطه خوبی با خدا داشته باشیم و خدا را دوست داشته باشیم تا او هم ما را دوست داشته باشد.

 

وی افزود: این رابطه، عنوان صالح شدن را به ما عطا می‌کند، اما این صالح شدن، با مصلح شدن متفاوت است؛ دین ما صالح مصلح می‌خواهد و صالحی که فقط و فقط اهل نماز باشد و به ائمه معصومین(ع) و راه اهل‌بیت طهارت کاری نداشته باشد را نمی‌خواهد.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی مرکز بوشهر اظهار داشت: خیلی از انسان‌ها افراد خوب و صالحی هستند، اما به خاطر اینکه خود را رشد معنوی و علمی نداده‌اند، فقط از پس خود برمی‌آیند و نمی‌توانند هیچ‌کس را بالا بکشانند که این برای مسلمان، نقطه‌ ضعف است.

 

حجت‌الاسلام حسینی تأکید کرد: ما اگر می‌خواهیم رابطه‌مان را با خدا درست کنیم، باید حواسمان به محیط پیرامونی و هدایت جامعه هم باشد و این‌که بگوییم فقط خودم و خودم، کافی نیست.

 

وی ادامه داد: اگر ما فقط به گوشه‌نشینی در مسجد اکتفا کنیم و به بیرون کاری نداشته باشیم، در راستای اهداف اسلام قدمی برنداشته‌ایم، چرا که هدف ما این است که کاخ سفید را هم تبدیل به مسجد کنیم و بر اساس نگاه اسلام، همه مردم جهان مسلمان شوند، چون اسلام مکتب نجات‌بخش و حقیقت است.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی مرکز بوشهر تصریح کرد: زن، به‌عنوان رکن و عمود خیمه خانواده، اگر نقش خود را در خانه انجام ندهد، خانواده به‌ عنوان مهم‌ترین رکن اجتماعی به ‌درستی محقق نخواهد شد و اگر مادر، پختگی و توانایی تربیت و تزکیه را نداشته باشد، بزهکاری و ناهنجاری اجتماعی بروز می‌کند، اما وقتی توانست خود و فرزندش را رشد دهد، می‌تواند جامعه را نیز رشد دهد.

 

وی ابراز داشت: تزکیه با نماز و عبادت و توسل اتفاق می‌افتد، اما تعلیم و تربیت، با رفتن در خانه اهل‌بیت(ع) و الگوگیری از آنان محقق می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: یکی از اشتباهات برخی جوامع این است که زن را مقابل مرد قرار می‌دهند، بنابراین ما باید بفهمیم و بفهمانیم که زن مقابل مرد نیست، بلکه در کنار مرد است و اگر زنان مسلمان نیز مثل آنان، چنین نگاهی داشته باشند، به خاطر عدم مطالعه و نفهمیدن دین است.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی مرکز بوشهر گفت: ما باید از متخصصین دینی خود و حضرات معصومین(ع) در مورد دین اسلام و جایگاه و وظایف زن سؤال بپرسیم تا بتوانیم زندگی خود را بر اساس دین طراحی کنیم و حرکت دینی داشته باشیم تا به خدا نزدیک شویم.

 

وی افزود: ما نمی‌توانیم بگوییم جامعه و افراد آن ربطی به ما ندارند، چراکه دین اسلام برای جامعه هم مانند نماز، روزه و عبادات فردی ما برنامه دارد؛ بنابراین عذاب‌های الهی هم برای مؤمنین و هم برای کفار رخ می‌دهد، به این دلیل که مؤمنین هم در کنار کفار زندگی می‌کنند و امر به معرف و نهی از منکر را به‌خوبی انجام نداده‌اند.

 

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: نگاه مسلمان معتقد به زندگی باید یک نگاه فعال باشد و منزوی نباشد؛ حرکت، قدم گذاشتن، حرف زدن و رفتار ما می‌تواند تبلیغ دین باشد و همه ما مکلف به تبلیغ دین هستیم.

 

وی گفت: بنابراین همه ما باید مسلح به معارف دین باشیم تا اولاً خودمان مزه شیرین دین‌داری را بچشیم و دوما کاری کنیم که جامعه هم پویا و آگاه به معارف دین شود./846/پ202/ح

ارسال نظرات