۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۷۴۶۱۳
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن با تهاجم فرهنگی به دنبال تضعیف روحیه جهادی جوانان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ایزدی با بیان این که دشمن با تهاجم فرهنگی به دنبال تضعیف روحیه جهادی جوانان است، گفت: گاهی نسل جوان ما به دور از ارزش ها حرکت می‌کنند و به خیلی از معنویات دل نمی‌دهند و به همین جهت است که دشمن به دنبال راه‌های تخریب و تزلزل معارف دینی است.
تهاجم فرهنگي

حجت‌الاسلام جمال ایزدی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که عفاف و حجاب دارای دو بعد ارزشی و اجتماعی است، اظهار کرد: بدون شک هر آنچه که خداوند بر انسان واجب کرده است، نفعی داشته و هر چه که حرام قرار داده است، نیز  ضرری را به همراه خود داشته است.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ارزش های معرفتی جامعه همچون عفاف و حجاب، تصریح کرد: در شش محور جسمی، روحی، فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی  عفاف و حجاب قابل بررسی و ارزیابی است. یکی از ارزش های معرفتی جامعه، ارزش عفاف و حجاب است که نفع اصلی آن  نیز به خود فرد و زندگی او باز می گردد همچنین خداوند نیازی به نماز و روزه و عفت ما ندارد و بد حجابی ما ضرری را به خدا نمی  رساند بلکه همه این ضرر ها متوجه فرد و جامعه ای می شود که در آن زندگی می کند.


وی با بیان این که عفت و حجاب دارای پایه های ایمان است، خاطر نشان کرد:  در جوامع اسلامی کسانی که از حجاب به دورند، دچار ضعف ایمان  شده اند. همچنین هر بدی و زشتی که در جامعه اسلامی توسط برخی ها رخ می دهد یا حاصل جهل و ناآگاهی آنان است و یا اینکه غرض و مقصودی در این بی عفتی ها موجود هست؛ در عین حال ریشه غرض و مقصود هم به جهل  و نا آگاهی باز می گردد و باید تلاش کرد تا جامعه را با بصیرت روبرو کرد.


متولیان امر با روزه خواری و ضد ارزش‌ها مقابله کنند

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به ضرورت عفاف و حجاب برای زنان جامعه اسلامی، یادآور شد: هر فرهنگ و آیینی برای خود دستور العملی داشته و در نگاه دینی ما هر زن مسلمان پوشش خاصی را دارد که بنا به  فرهنگ دینی خود باید آن حدود را رعایت کند، همچنین در ماه رمضان، روزه خواری امری صحیح و مناسب نیست و باید متولیان این امر به عنوان یک ضد ارزش با آن برخورد کنند زیرا که رواج این مسأله سبب لطمه به کل جامعه اسلامی می شود.


وی با اشاره به تأثیر بدحجابی و بی عفتی در زنان جوامع، افزود: در عمل بدحجابی نخستین آسیب را خود بد حجاب می بیند، پس از او طرف مقابل آن یعنی خانواده اش به آسیب های شدید تری دچار می شوند. ضربه بعد از آن متوجه جامعه ای که در آن زندگی می کند خواهد شد، زیرا که قبح او  ریخته و در نهایت سبب شکل گیری مشکلاتی برای جامعه می شود.



این مبلغ خارج از کشور افزود: همچنین دیده شده است که در محیط خانواده ها این اعتماد ها به تدریج کم رنگ تر می شوند تا جایی که اگر به فرهنگ دینی خود نگاه کنیم، خواهیم دید که زن باید همه حواسش به همسرش باشد تا صمیمت ها و همدلی ها کم رنگ نشوند.


دشمن با  تهاجم فرهنگی به دنبال تخریب نقاط سرمایه گذاری ماست

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر فعالیت دشمن بر روی حجاب و پوشش زنان اظهار کرد: کار دشمن و غرب روی برنامه ریزی است؛ هر کس در دنیا به دنبال کار فرهنگی خودش است و دشمن کار فرهنگی اش بر خلاف ما بسیار قوی است، همچنین آن ها در تلاشند تا بتوانند آن روحیه تاثیر گذار را از نسل جوان ما بگیرند. در حقیقت آن ها به دنبال نقاط سرمایه گذاری هستند تا بعد معنوی و جهادی را تضعیف کنند و به هدف خود برسند.

 

حجت الاسلام ایزدی با بیان این که دشمن در تلاش است تا جو بی دینی را در جامعه به راه بیندازد، گفت: مسلمان ها 800 سال حکومت کردند و عالم مسیحیت تلاش کرد تا کشور را از دست مسلمان ها بگیرد؛ اما هنگامی که آن ها متوجه شدند که با جنگ ظاهری به نتیجه ای نمی رسند، شروع به تهاجم فرهنگی کردند، به همین سبب مشروبات الکلی را در جامعه گسترش دادند و زنان بی حیا را وارد جامعه کردند و جو بی دینی را در جامعه به راه انداختند.


این واعظ دینی ادامه داد: گاهی نسل جوان ما به دور از ارزش ها حرکت می کنند و به خیلی از معنویات دل نمی دهند و به همین جهت  است که دشمن به دنبال راه های تخریب و تزلزل معارف دینی است.در حقیقت دشمن با تهاجم فرهنگی خود به دنبال تضعیف روحیه جوانان جامعه است.


با فرهنگ سازی از درون خانواده ها، زیربنای اعتقادی جامعه را تقویت کنیم

این مبلغ خارج از کشور با اشاره به فعالیت دولت و رسانه ها در جلوگیری از رواج بد حجابی در جامعه تصریح کرد: ما هیچ گاه زحمات و تلاش های دولت و رسانه را نادیده نمیگیریم، بلکه تحسین نیز می کنیم اما کار دولت و رسانه ها به شکلی اساسی پیش نمی رود، باید همه بدانند که با شعار و دستور العمل و آرمانی بودن کار ها پیش نخواهد رفت؛ یعنی اگر ما کار را سازمانی پیش ببریم به نتیجه نمی رسد بلکه باید با دغدغه و پایبندی به ارزش ها متعهد به کار بود.


وی با اشاره به راهکار ها و راهبردهای جلوگیری از گسترش بدحجابی یادآور شد: ما باید فرهنگ سازی را از داخل خانواده ها شروع کنیم، زیرا اعضای خانواده از سنوات اوایل زندگی وارد مراکز آموزشی همانند مهد کودک ها و پیش دبستانی ها  می شوند و تا مقاطع بالاتر از مراکز آموزشی بهره می گیرند، ما نیز باید وارد این مراکز شویم تا بتوانیم زیربنای اعتقادی را تقویت کنیم و به لحاظ آداب و اخلاق روی آن ها کار کنیم. همچنین زمانیکه به لحاظ اعتقادی جامعه تقویت شد، نسل بعدی مانوس با آیات الهی رشد می کند.


با توجیه و خیر خواهی حجاب و عفاف را به جامعه تفهیم کنیم

حجت الاسلام ایزدی افزود: هر صنفی در جوامع هم باید به عنوان یک نهاد مسئول وظیفه خود را انجام دهد و در انجام آن کاهلی نکنند. فعالان فرهنگی نیز وظیفه دارند به خانواده ها کمک کنند تا زمینه های عفاف و حجاب شکل بگیرد.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برخورد با بدحجابی از طریق اجبار و برخوردهای سلبی خاطرنشان کرد: در مسائل فردی اجبار و تحمیل غلط و ناپسند است، زیرا مخاطب با معرفت مسائل دینی را قبول نکرده است؛ به همین جهت اجبار کارساز نیست؛ اما در مسائل اجتماعی قائل به صرفا اجبار نیستیم و بایستی حد و مرزی را برای این موضوع تبیین کنیم.

 

وی ادامه داد:  همچنین در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نباید با اجبار پیش برویم بلکه با توجیه و خیرخواهی مسأله را به دیگران تفهیم کنیم، در صورتی نیز که مجبور به بهره‌گیری از اجبار شدیم، باید برای اجبار حد و مرز و زمان قائل شد تا از ضرر به جامعه خودداری شود، باید برخورد با اجبار پله پله باشد تا به بدنه جامعه لطمه وارد نشود./864/ت302/ح

ارسال نظرات