۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۲۷۴۸۵۶
حجت الاسلام مقدم:

رعایت عفاف و حجاب در جامعه با تعمیق باورهای درونی میسر می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت و تأثیر رعایت عفاف و حجاب در جامعه، گفت: اعتقاد و باورهای درونی نقشی مستقیم و اساسی درباره رعایت مسأله عفاف و حجاب دارد.
حجت الاسلام مقدم

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نقش اعتقادات را در گرایش انسان ها به ارزش های اخلاقی کلیدی خواند و تصریح کرد: اعتقاد و باورهای درونی نقشی مستقیم و اساسی در زمینه رعایت مسأله عفاف و حجاب دارد.

 

وی با اشاره به ضرب المثل «از کوزه همان برون تراود که در او است»، افزود: رفتار هر انسانی نشات گرفته از باور و اعتقادی است که در درون او وجود دارد و هر آنچه از باورها و ارزش ها در دل انسان وجود دارد، عامل شکل گیری عملکرد و نوع رفتار آن انسان است.

 

مسؤول برنامه ریزی و نظارت بر حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی اظهار کرد: هر چقدر باورها و اعتقادات شخص محکم باشد، عملکردش هم بر همان اساس خواهد بود و هر اندازه که باورها و اعتقادات سست باشد به تبع آن عملکرد ضعیف تری خواهد داشت.

 

ضعف ایمان از عوامل دین گریزی افراد است

حجت الاسلام مقدم دین گریزی برخی از افراد در سطح جامعه را ناشی از ضعف ایمان آنان دانست و گفت: وقتی در جامعه به چرایی دین گریزی برخی از افراد می پردازیم، در اصل عمده ترین عامل عدم اعتقاد کامل است که آن ها را دین گریز می کند و به طور طبیعی آن ایمان و اعتقاد راسخ را ندارند.

 

حجت الاسلام مقدم در ادامه تصریح کرد: هر چقدر اعتقادات و باورهای دینی افراد جامعه، به ویژه زنان و دختران به خداوند متعال و مبدأ و معاد بیشتر باشد، بر عملکرد آن ها تأثیر مستقیم می گذارد.

 

وی افزود: کسانی که اعتقاد و ایمان محکمی به خدای منان دارند، در مسیر بندگی معبود گام نهاده و از امر و نهی پروردگار عالم اطاعت می‌کنند که رعایت مسأله حجاب و عفاف یکی از مصادیق بندگی است.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: کسی که اعتقاد کامل و راسخ دارد در امر حجاب و عفاف هم تعبد داشته و به طور طبیعی از خالق و معبود خود که در قرآن کریم مستقیما به رعایت حجاب و عفاف فرمان می دهد، اطاعت می‌کند.

 

وی ادامه داد: اما کسی که اعتقادی ندارد، بحث حجاب هم برای او مسأله نیست و به رعایت آن اهمیت نمی دهد، اکثر کسانی که به بی حجابی، بی عفتی و بی حیایی مبتلا می شوند به خاطر عدم اعتقاد است، چون اگر اعتقاد و باورهای انسان درست شود، عملکرد او نیز اصلاح می شود./936/ت302/ح

ارسال نظرات