۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۷۴۹۶۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

آثار و برکات حجاب و عفاف در جامعه باید تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، مقوله بی حجابی را یک معضل کاملا مشهود در جامعه دانست و گفت: آثار و برکات حجاب و عفاف در جامعه باید تبیین شود.
حجت الاسلام مهدي ستوده، مدير کل تبليغات اسلامي اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ظهر امروز در جلسه کارگروه حجاب و عفاف، خاطرنشان کرد: مقوله بی حجابی امروز به یک معضل کاملا مشهود در جامعه درآمده است و تاثیرات منفی این معضل نه تنها افراد بی‌حجاب بلکه تمامی اعضای جامعه را در بر می‌گیرد.

 

وی حجاب و عفاف را یک دستور دینی عنوان کرد و افزود: حجاب و عفاف از مسایل مهم و کلیدی جامعه ما است و با بسیاری از مسایل پیوند خورده و ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به خود گرفته است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با  تاکید ویژه نسبت به ضرورت رعایت حجاب اظهار داشت: به دلیل اینکه بانوان نیمی از جمعیت جامعه را شامل می شوند، حجاب در تنظیم روابط زن و مرد نقش ویژه دارد.

 

حجت الاسلام ستوده تاثیرات رعایت حجاب را مرتبط با همه افراد جامعه دانست و تاکید کرد: حجاب از آثار، برکات و نقش آفرینی های خاصی برخوردار است و اگر حقیقت این حکم برای انسان ها روشن و آشکار شود بعید است که فطرت های سالم و خداخواه تسلیم آن نشوند.

 

وی به ضرورت فعال سازی کارگروه حجاب و عفاف تاکید کرد و گفت: رعایت حجاب و عفاف در جامعه عامل مهم کاهش آسیب های اجتماعی بوده که در این میان کارگروه حجاب باید فعالانه وارد عمل شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان، حجاب و پوشش اسلامی را یکی از اوامر انسان ساز الهی و یکی از احکام حیات بخش اسلام در زندگی و منطبق بر فطرت بشر و مبتنی بر نیازها و شرایط روانی او دانست و گفت: حجاب می تواند زمینه ساز پویائی و کمال انسانی فرد و جامعه شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تاکید کرد: رعایت حجاب نه تنها برای خود زن ارزش آفرین است بلکه می تواند خانواده و اجتماع را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

 

حجت الاسلام ستوده افزود: همان طور که رعایت حجاب به‌ عنوان یک امر ضروری می تواند مفید باشد، عدم رعایت آن نیز پیامدهایی منفی را به همراه دارد.

 

وی به ضرورت برنامه ریزی مناسب برای تبیین جایگاه حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: علما، روحانیان و مبلغان نقش مهمی در تبیین ضرورت رعایت حجاب و عفاف در جامعه دارند./937/پ202/ب4

ارسال نظرات