۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۷۵۲۶۸
استاد حوزه علمیه کرمان:

بهترین لحظه مناجات با خدا سحر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به این که سعادت و خوشبختی یک خواست همگانی است، گفت: بنابر سخنان ائمه معصومان راه رستگاری و کامیابی، با خدا بودن و با خدا حرکت کردن در مسیر زندگی است.
حجت الاسلام اصغر عسکري مناجات مناجات عطر مناجات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام اصغر عسکری، استاد حوزه علمیه کرمان، در مراسم سخنرانی بیست و نهمین روز ماه رمضان که در مسجد امام حسین(ع) کرمان برگزار شد، با اشاره به این که سعادت و خوشبختی یک خواست همگانی است، گفت: بنابر سخنان ائمه معصومان(ع) راه رستگاری و کامیابی، با خدا بودن و با خدا حرکت کردن در مسیر زندگی است.
 
وی با اشاره به آیات قرآن کریم، افزود: خداوند متعال در هر زمان و مکانی شنونده دعا و درخواست انسان است و وعده به اجابت آن ها را داده است.
 
این استاد حوزه علمیه به ذکر بهترین اوقات دعا و نیایش پرداخت و گفت: قرآن کریم و روایات اهل بیت بهترین لحظه دعا و نیایش را سحرگاهان می داند و بزرگان دینی ما نیز اهمیت فوق العاده ای به سحر داده اند.
 
این کارشناس مسائل مذهبی با تاکید بر این که بهترین وقت ارتباط با خدا سحرگاهان است، گفت: برخی از روایات و احادیث سحر شب جمعه را برترین وقت راز و نیاز با خدا معرفی می کنند و این دسته از روایات اهمیت بالایی را برای سحر شب جمعه مطرح می کنند.
 
وی در تکمیل سخن خود، گفت: بهترین نزول یعنی نزول قرآن کریم و برترین عروج یعنی معراج پیامبر گرامی اسلام در سحرگاهان اتفاق افتاده است و این مطلب نشان دهنده با ارزش بودن این لحظات است و ما باید قدر این ساعات را بدانیم.
 
این کارشناس مسائل دینی با بیان اشعاری از علامه حسن زاده آملی، تصریح کرد: با سکوت، گرسنگی، سحر خیزی، خلوت و ذکر دائمی خداوند رحمان می توان هر مشکل سختی را حل کرد.
 
استاد حوزه علمیه کرمان خاطرنشان کرد: سحر خیزی تامین کننده سعادت انسان است و انسان سحر خیز کامیابی و خیر دنیا و آخرت را به دست خواهد آورد.
 
وی با اشاره به این که شیطان دشمن اصلی و خطرناک انسان است، گفت: شب زنده داری، مرکبی مناسب برای غلبه بر وسوسه های شیطانی و شکست دادن دشمنان نفسی و برونی است.
 
حجت الاسلام عسکری با اشاره به این که برترین عمل در سحرگاهان، نماز شب است، افزود: اگر انسان می خواهد به مقام محمود برسد، چاره اصلی آن نماز شب است و تنها مستحبی که کفاره دارد و می توان آن را قبل یا بعد از وقت مخصوص آن انجام داد، نماز شب است و این نشان از ارزش بالای این عبادت دارد.
 
حجت الاسلام عسکری در پایان با اشاره به موانع رشد ایمانی، گفت: با سستی، تنبلی و پر خوری و در نتیجه محرومیت از سحر خیزی و نماز شب، انسان نمی تواند به کمال، رستگاری و کامیابی برسد./9704/پ202/ب4
ارسال نظرات