۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۷۶۵۶۶
امام جمعه قیدار:

مبارزه با استکبار از هویت های انقلاب اسلامی و اصلی قرآنی است/ تاریخ مصرف مبارزه با استکبار تمام شدنی نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه قیدار با اشاره به این که مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی یکی از هویت های انقلاب اسلامی و یک اصل قرآنی است گفت: برخی خیال می کنند حالا که توافق صورت گرفته تاریخ مصرف مبارزه با استکبار هم تمام شده است.
حجت الاسلام طالبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید علی طالبی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قیدار امروز در جمع مردم این شهر، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در راستای ادامه مبارزه به استکبار گفت: یکی از محورهای سخنان گهربار امام خامنه‏ای در دیدار پرشور و صمیمی دانشجویان با ایشان استکبار ستیزی بود که فرمودند استکبارستیزی از مبانی انقلاب است.

 

وی در ادامه افزود: برخی خیال می‏کنند که دوران مبارزه با استکبار در جمهوری اسلامی دورانی است که به ‏سرخواهد آمد، و حالا که توافق صورت گرفته تاریخ مصرف مبارزه با استکبار هم تمام شده است در حالی که استکبارستیزی از معارف اصیل و قرآنی انقلاب اسلامی و جزو هویت آن است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به این که توافق به معنای عادی سازی روابط با آمریکا نیست تصریح کرد: نکته بسیار مهمی که مقام معظم رهبری در خطبه های عید سعید فطر بر آن تأکید کردند این بود که مذاکرات هسته‏ای به معنی عادی‏سازی روابط جمهوری اسلامی ایران با آمریکا نیست؛ بر خلاف تصور عده‏ای که خیال می‏کنند ایران اسلامی با این مذاکرات دست از استکبارستیزی برداشته است و دوران استکبارستیزی رو به پایان است.

 

حجت الاسلام طالبی در ادامه خط امام خمینی(ره) را خط مبارزه با استکبار خواند و افزود: مقام معظم رهبری از همان زمانی که مسؤولیت رهبری را بر عهده گرفتند، در تداوم خط معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره)، همواره راهبرد استکبارستیزی را سرلوحه‌ کارها قرار داده‌اند و آمریکا را به عنوان اصلی‌ترین مصداق استکبار معرفی کرده‌اند، پس آن چیزی که اصالت دارد استکبار است و آنچه که آمریکا را به دشمن غیر قابل معاشرت تبدیل نموده، روح استکباریِ است که در ذات آن نهادینه ‌شده است.

 

وی در ادامه با بیان این که توطئه برخی از کشورها تغییر در سیاست های ایران اسلامی بعد از توافق هسته ای است، تأکید کرد: همان‌گونه که برخی ها مانند نخست‏وزیر انگلیس و قائم مقام صدر اعظم آلمان به زبان آوردند، کشورهای غربی پس از توافق هسته‏ای، خواستار تغییر در سیاست‏های ایران در خاورمیانه و تغییر در نگرش ایران در موضوعاتی مانند سوریه، یمن و تروریسم در منطقه و تغییر در رفتار ایران در مورد اسرائیل هستند.

 

امام جمعه قیدار در ادامه با تقدیر از تلاش های تیم هسته ای ایران در مذاکرات افزود: دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره‏کننده ایرانی همان‌گونه که در جریان مذاکرات به‏خوبی ثابت کردند که از ظرفیت و جوهره انقلابی و فنی قابل تقدیری برخوردار هستند، شایسته است از دستاوردهای مذاکرات با صلابت صیانت کنند.

 

وی در پایان تصریح کرد: تیم مذاکره کننده کشورمان باید جبهه حریف را به طور دقیق رصد کرده و به ‏موقع و به ‏هنگام، در راستای منافع ملی و فرامین مقام معظم رهبری پاسخ دشمنان ملت ایران را بدون هیچ ملاحظه‏ای بدهند و مطمئن باشند که آحاد مردم شریف ایران مثل همیشه پشتیبان آنها می‏باشند. /949/پ202/ح

ارسال نظرات