۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۷۶۵۸۷
استاد حوزه علمیه قم:

تخریب قبور ائمه مصداق توهین به پیامبر اکرم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) است، گفت: بی حرمتی و تخریب قبور(ع) مصداق توهین به پیامبر اکرم(ص) و شرک به خداوند است.
سالروز تخريب حرم ائمه بقيع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جعفر ربانی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) است، گفت: ائمه (ع) سرچشمه جوشان وحی و حلقه اتصال بندگان و نسل های بشری به حضرت رسول (ص) و خداوند بوده و ولایت آن‌ها در امتداد همان ولایت رسول خدا(ص) و خداوند است بنابراین بی حرمتی و تخریب قبور(ع) مصداق توهین به پیامبر(ص) و شرک به خداوند است.

 

وی افزود: در میان ادیان آسمانی مکان های مقدس از شرافت خاصی برخوردار هستند که کسی حق توهین و تخریب آن‌ها را ندارد که خانه خدا، بیت المقدس و مقبره بزرگان دین از این جمله هستند اما متأسفانه عده ای وهابی و تکفیری به بهانه بدعت در دین در راستای تخریب نمادهای دینی اقدام به تخریب قبور ائمه بقیع(ع) کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که جایگاه قبور ائمه (ع) به حدی زیاد است که برای آن آداب خاصی وجود دارد، تصریح کرد: برای مثال کسی که نذری را برای حرم اهل بیت(ع) انجام می‌دهد این نذر واجب الوفا است.


حجت الاسلام ربانی ادامه داد: ثواب زیارت قبور ائمه (ع) مانند حج است پس اگر رفتن حاجی به حج شرک باشد می توان زیارت حرم اهل بیت(ع) را شرک عنوان کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حرمت قبور ائمه(ع) مانند بیت الله الحرام است و انسان حائض، نفاس و جنب نمی‌تواند در این حریم ها وارد شود، اظهار داشت: حد ورود حرم اهل بیت(ع) برای افرادی که به این شکل هستند رواقی است که امام و معصوم (ع) در آن مدفون شده است.

 

حجت الاسلام ربانی گفت: نمی‌توان حرم اهل بیت(ع) را نجس کرد و اگر زمانی خدای نکرده این اتفاق افتاد فرد باید خود محل را تطهیر کند یا به دیگران اطلاع دهد ولی نمی‌تواند این موضوع را کتمان کند.


وی با اشاره به این‌که کسی که به ائمه (ع) و حرم های آن‌ها بی احترامی می‌کند ناصبی و دشمن خدا و رسولش محسوب می شود، یادآور شد: وهابیت می‌خواهد زیارت قبور ائمه (ع) را شرک جلوه دهد پس اگر این کار شرک بود باید زیارت کعبه هم شرک باشد زیرا کعیه هم بنایی مانند سایر بناهاست که به خاطر نام خداوند قداست دارد.

 

این استاد حوزه تصریح کرد: اگر زیارت کعبه شرک نیست می‌توان نتیجه گرفت زیارت هر جایی که انسان را به یاد خدا انداخته و در بردارنده نام و هدایت الهی است مانند حج یک سنت پسندیده و تعالی بخش محسوب می‌شود که حرم ائمه (ع) نیز به این شکل است./837/پ202/ی

ارسال نظرات