۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۲۷۷۴۹۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

عدم پایبندی به مسائل اخلاقی موجب تزلزل در بنیان خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: بی اخلاقی و عدم پایبندی به مسائل اخلاقی موجب می شود که متأسفانه خانواده و زندگی زناشویی دچار بحران می شود و بسیاری از زندگی ها به لبه پرتگاه طلاق برسد.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشست سبک زندگی دینی در مسجد جامع تسکای بابل به موضوع نگاه پروردگار در زندگی و برکت آفرینی آن اشاره کرد و گفت: اگر خداوند نظر لطف و رحمتش را از کسی بردارد، آن شخص در بدترین وضع و ذلیل ترین حالت قرار می گیرد.

 

وی ادامه داد: یکی از مواردی که خداوند، نظر رحمتش را از انسان بر می دارد، آنجایی است که انسان تنها دنبال هوا و هوس های خود باشد و به آن میدان دهد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی بابل با بیان این که  یکی از مهم ترین مؤلفه های انسان های متقی حرکت بر روی معیار و اصول و چارچوبی است، خاطرنشان کرد: اگر انسانی بی مهابا به دنبال امور حرام برود و برخی از کارهای ممنوع شده از سوی خداوند را دنبال کند، این مسأله موجب برگرداندن نظر خداوند از این انسان می گردد.

 

وی یکی از موارد رحمت الهی را ازدواج عنوان کرد و افزود: بر اساس آیه 21 سوره مبارکه روم یکی دیگر از ملاک ها و معیارهای اصلی برای ازدواج و انتخاب همسر ایده آل، اخلاق حسنه است.

 

حجت الاسلام حاجی زاده به اثرات اخلاق حسنه در زندگی پرداخت و اظهار داشت: اخلاق حسنه در همه ابعاد زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی انسان، تأثیر بسزائی دارد و عامل برانگیختن احترام دیگران خواهد بود.

 

وی ادامه داد: نقش اخلاق در انتخاب همسر و همچنین در زندگی زناشویی از نکات پر اهمیت است که به یقین رعایت موازین اخلاقی، زندگی را گلستان می کند و غیر اخلاقی عمل کردن، بهشت زندگی را به خاکستر تبدیل می کند.

 

این استاد حوزه علمیه بابل، بی توجهی به مسائل اخلاقی را بسیار خطرناک عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مهم تزازل بنیان خانواده، بی توجهی به مسائل اخلاقی و اخلاق حسنه است و برای حل این مشکل بزرگ که بعضی از خانواده ها را در معرض تهدید جدی قرار داده، چاره ای جز احیای ارزش های اخلاقی، به ویژه اخلاق خانواده نیست.

 

وی اذعان کرد: بی اخلاقی و عدم پایبندی به مسائل اخلاقی موجب می شود که متأسفانه خانواده و زندگی زناشویی دچار بحران می شود و بسیاری از زندگی ها به لبه پرتگاه طلاق برسد.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این که با اخلاق حسنه و اخلاق اسلامی و سبک زندگی دینی  به حالت طبیعی بر می گردد، خاطرنشان کرد: از بزرگترین پشتوانه زندگی محبت و مودت به همسر و فرزندان است که روح نشاط آرامش و لطافت را در محیط خانه زنده می کند و آرامش در فضای خانه حاکم می شود.

 

وی افزود: در نگاه اسلام مودت همان محبت پر رنگ و دوست داشتن زیاد است، باید برای استحکام خانواده در فضای خانه حاکم شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات