۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۴
کد خبر: ۲۷۷۷۵۴
مشاور وزیر کشور در امور روحانیت:

وظیفه روحانیت فرهنگ‌سازی در جامعه با رویکرد دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نمازی فرهنگ سازی با رویکرد دینی را وظیفه سنگین روحانیت خواند و گفت: روحانیت در راستای فرهنگ عمومی مردم مسؤول‌اند، از آنجایی که روحانیت رسالت انبیاء الهی را در ترویج و هدایت جامعه برخوردار است، در این مسأله مسؤول است.
حجت الاسلام نمازي

حجت‌الاسلام داوود نمازی، مشاور وزیر کشور در امور روحانیت در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه های علمیه در ساخت بافت فرهنگی کشور، گفت: در همین راستا وزیر کشور با عنایت ویژه ای که نسبت به حوزه های علمیه دارد، برای تقویت هرچه بیشتر این نهاد تصمیماتی را اتخاذ کرده است.

 

وی از جمله این تصمیمات را ابلاغیه وزیر کشور برای استانداری ها جهت حمایت از این نهاد عنوان کرد و افزود: از جمله این اقدامات را می توان به تخصیص زمین برای تأسیس حوزه‌های علمیه در مراکز استان ها اشاره کرد.

 

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت فرهنگ سازی با رویکرد دینی را وظیفه سنگین روحانیت خواند و گفت: روحانیت در راستای فرهنگ عمومی مردم مسؤولند، از آنجایی که روحانیت رسالت انبیاء الهی را در ترویج و هدایت جامعه برخوردار است، در این مسأله مسؤول است.

 

وی با اشاره به گستره نوع فعالیت های فرهنگی، تصریح کرد: فعالیت فرهنگی منحصر در تجهیز و ساخت حوز های علمیه و مساجد نیست، از این رو بعد از توجه به این امور لازم است دیگر بخش های فرهنگی جامعه نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام نمازی با بیان این مطلب که رهبر انقلاب دارای نگرشی ژرف و همه جانبه در ابعاد مختلف فرهنگی است، گفت: جامعه نیازمند مراکز سالم فرهنگی و مطابق با آموزه ای دینی است، از این روز مشاهده می کنیم که رهبر انقلاب هزینه و بودجه ساخت، تجهیز و راه اندازی شهر بازی بوشهر را تقبل کرده است.

 

وی با اشاره به از خودگذشتگی های روحانیت و علما در حفظ و ترویج دین در طول تاریخ، تأکید کرد: روحانیت معاصر نیز با تمسک به سیره علمای سلف و با توجه به وظیفه ذاتی خود در صیانت از مرزهای دین، حافظ  انقلاب و نظام اسلامی هستند، در حقیقت حفظ انقلاب و تقویت آن، حفظ دین اسلام است./854/ت302/ح

ارسال نظرات