۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۲۷۷۷۷۱
مبلغ دینی:

اعراض از لغو، موجب رستگاری انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی گفت: یکی از مواردی که موجب رستگاری انسان می شود، خشوع در نماز است، بنابراین باید نماز را با توجه قلبی خواند و فرزندان را نیز به خواندن نماز تشویق کرد، چرا که نماز کلید بهشت است.
حجت الاسلام سيد حسين سيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین سیدی، مبلغ دینی، چهار شنبه شب در مراسم ستاد قالی شویان فین کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که اگر انسان نسبت به روایات و احادیث غافل شود، خسران می بیند، گفت: از امام هادی(ع) روایت است دنیا بازاری است که برخی از آن سود می برند و برخی در آن با ضرر و زیان مواجه می شوند.

 

وی افزود: ضرری که در این روایت عنوان شده است، ضرر معنوی است که قابل جبران نیست، اما ضرر مادی قابل جبران است، از این رو انسان باید تلاش کند تا ضرر معنوی نکند.

 

حجت الاسلام سیدی با اشاره به این که تمام انبیا و اهل بیت(ع) آمدند تا انسان متضرر نشود، گفت: اگر انسان مطیع قرآن و اهل بیت(ع) باشد، در این دنیا متضرر نخواهد شد.

 

این مبلغ دینی گفت: در این دنیا دو گروه هستند که یک گروه رستگار می شوند و گروه دیگر رستگار نمی شوند، از این رو خداوند در قرآن کریم می فرماید مؤمنان رستگار شدند.

 

به گفته وی، یکی از مواردی که موجب رستگاری انسان می شود، خاشع بودن در نماز است، بنابراین باید نماز را با توجه قلبی خواند و فرزندان را نیز به خواندن نماز تشویق کرد، چرا که نماز کلید بهشت است.

 

وی با اشاره به این که انسانی که نماز نمی خواند، بدبخت است، گفت: نماز موجب پیدا کردن مقام انسان نزد خداوند می شود.

 

حجت الاسلام سیدی با یادآوری این که ‹‹ایاک نعبد›› یعنی خدا یا تو را عبادت می کنیم و ‹‹ایاک نستعین›› یعنی خدایا از تو کمک می خواهم، گفت: کسی رستگار می شود که از لغو اعراض کند.

 

مؤمنان مواظب غرایز جنسی خود هستند

این مبلغ دینی گفت: متأسفانه وقت بسیاری از افراد صرف تماشای تلویزیون و یا جستجو در فضای مجازی می شود و در زمان حضور در مساجد نیز سرگرم تلفن همراه خود هستند، از این رو استفاده نا مناسب از این ابزار موجب دوری انسان از یاد خدا می شود.

 

وی با اشاره به این که خداوند می فرماید رستگار کسی است که اهل زکات باشد، گفت: اگر پدر انسان اهل خمس نباشد، نمی توان بعد از فوتش در اموال او تصرف کرد، بلکه ابتدا باید خمس مال او را پرداخت کرد.

 

به گفته وی، از امام معصوم روایت است کسی که خمس مالش را پرداخت نکند، خداوند اِبا ندارد، مالش را در دریا و یا صحرا تلف می کند.

 

حجت الاسلام سیدی با یادآوری روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر این که شخصی که خمس مالش را پرداخت کند، من دعایش می کنم، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید امانت مردم را رد کنید تا رستگار شوید.

 

این مبلغ دینی با سفارش به وفا دار بودن به عهد و وفا، گفت: مؤمن کسی است که مواظب غرایز جنسی خود باشد، از این رو از امیرمؤمنان(ع) روایت است غرایز جنسی باید از طریق حلال اشباع شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات